Vad är det för skillnad..

D

Donalds

..mellan vanlig australiensk undulat och engelsk. Det ända jag har hört är att den engelska är större och inte lever lika länge som den australienska. Går de två olika arterna ihop? Nått mer som man bör veta??

Det är inte två olika arter!

Den engelska undulaten eller utställningsundulaten är den som man avlar på för utställning. Den är större i kroppen och mycket tyngre. Den blir som du sa inte lika gammal heller. Den har även en annan huvudform med "större" panna.
Du kan ha vanliga undulater med engelska det är ju samma art.

De engelska är dessutom lite... "trögare" så de är oftast lättare att få tama.

tja eller om man vänder på det, pipränsarna är oftast lite piggare och därför tervligare att titta på och hålla på med ;).

Bägge är varianterna är trevliga, jag har haft båda delarna men kör nu på vanliga undulater enbart.

Har också funderat på det där rätt länge.
Jag blev så väldans förvånad när jag själv har haft mina undulater som jag fött upp själv och de jag köpt alltid har varit stora med vackra färger och väldigt tama. Men så köpte kompisen en gulgrön undulat som såg jättespäd ut samt att hon fick en av mina albinouppfödningar. De två såg ut som två helt olika raser (inte bara färgerna)! och nu har jag själv fått en liten gulgrön undulathona till skänks och hon är jättespäd och liten. Är det så att de amerikanska är gulgröna hela bunten? Finns det någon rasbeskrivning så man kan skilja på undulat och undulat?
Nu har jag bara två undulater, en STOR (den största jag haft) som är stålgrå också dennna lilla gröngula som är den minsta jag har haft. Är det konstigt att para dessa två?

Vad menar du med amerikanska? :confused:

Man kan para engelsk och vanlig undulat.

Haha, jag menade förstås australienska (stava?) och inte amerikanska. :D Förlåt en dumskalle!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 969
Katthälsa Där jag går nu kostar det knappt 1300, men har nu fått reda på att det verkar ligga på runt 900 hos flertalet övriga. Dit jag går är...
Svar
14
· Visningar
1 911
Senast: gul_zebra
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
1 918
Senast: fio
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila