Vad är det för mask?

Sv: Vad är det för mask?

nä inte räfflad vad jag kunde se, är inte styngflugelarven mer "knubbig"? Denna var ca 1mm tjock. Har iaf aldrig sett så mkt mask i en hästbajs:eek:

Finns det någonstans man kan se bilder på de olika inälvsparasiterna?

Hur går man vidare med en häst som haft mkt blodmask då? Den maskades i Lördags med Noromectin (tror inte att de tog nått träckprov) o i söndags kom det ut mängder med mask (ryser).

Hur går man vidare med en häst som haft mkt blodmask då? Den maskades i Lördags med Noromectin (tror inte att de tog nått träckprov) o i söndags kom det ut mängder med mask (ryser).

Fortsätter avmaska med ivermectin-medel var 8e vecka till ca oktober.

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 403
Senast: Stergo
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 309
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: tara
·
Hästvård Måste få lite feedback och höra om nån har några liknande erfarenheter. Min häst som blir 6 år i år visade sig ha mask, 600 på lilla...
Svar
5
· Visningar
747
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka