vad är det för människor?!?!

Sv: vad är det för människor?!?!

Hej.
Har egentligen inga bra råd att komma med... vill bara visa att jag lider med dig.
Usch för otäcka grannar som dina :devil:
Min egen har blivit galen och går runt på gården och letar järn i backen :rofl:
Men han är iaf inte elak.

har själv haft en häst efter tap in och den var lite speciell :).
men dessa verkar bara vara avundsjuka tycker jag, tuffa upp dig och våga säga i från!

Det är inte lätt att bli påhoppad, jag förstår att du mår dåligt... Tyvärr inser inte vissa människor att de är elaka och sårar andra i sin omgivning, därför ger jag dig samma råd som de andra har gett dig- strunta i dom. Fokusera på det fina du har med dina hästar.

Lycka till...

*styrkekram*

Skit i dem.

Här i trakterna får hästägarna hotbrev, staket läggs ner mot stora vägar, hästarna hittas misshandlade och okynnesanmälningarna till DI är flera stycken varje månad.
Det läggs ut taggtråd på ridvägar(som markägaren själv märkt ut som ridstig), sätts upp blanktråd i halshöjd på ryttare, nya familjer får utskällningar och hotas bara de vistas på den allmänna grusvägen med sina hästar.
Det har även förekommit direkta hot om våld samt mycket annat sabotage.

/Migo
som efter 15 år fått nya hästgrannar som blir utsatta för skiten.

Skit i dem.

Här i trakterna får hästägarna hotbrev, staket läggs ner mot stora vägar, hästarna hittas misshandlade och okynnesanmälningarna till DI är flera stycken varje månad.
Det läggs ut taggtråd på ridvägar(som markägaren själv märkt ut som ridstig), sätts upp blanktråd i halshöjd på ryttare, nya familjer får utskällningar och hotas bara de vistas på den allmänna grusvägen med sina hästar.
Det har även förekommit direkta hot om våld samt mycket annat sabotage.

/Migo
som efter 15 år fått nya hästgrannar som blir utsatta för skiten.

Men gid vad hemskt.!
det är ju sjukt.. vet ni vilka det?!

Som någon tidigare skrev så finns det alltid sådana som bara känner sig större när de krymper någon annan, så det är nog det dåliga självförtroendet som tittar fram.

Jag förstår att det är tråkigt att behöva utstå sån här skit, men jag tycker inte att du ska sluta att rida förbi deras hus, tvärtom! När de kommer med sina gliringar så le och vinka glatt och fortsätt sin ridtur. Att ha en mp3 är bra för då hör du ju sämre samt kan småsjunga lite samtidigt, alltid retar det någon! :devil:

Kicki :)

Det är inte så lätt att ignorera när de säger saker direkt till dig. Fundera ut någon riktigt bra kommentar att fälla tillbaks om de hackar på dig i framtiden.

Kommentarer av typen "men vad modigt av dig stora vuxna människa att hacka och göra en liten tjej med ponny ledsen - jag hoppas att du får en trevlig kväll nu och är nöjd med dig själv" brukar svida rätt bra tror jag.

Om dom bara har tid och ge sig på dig så har dom inget liv. Jag vet att det är svårt att inte ta åt sig. Men försök. Hoppas att det går bättre.
Bye.

Att ha en mp3 är bra för då hör du ju sämre samt kan småsjunga lite samtidigt, alltid retar det någon! :devil:

aa fast en mp3 kanske inte är det bästa hör ju inte om det kommer någon bil då. men småsjunga har jag inga problem. gör jag gämt fast inte småsjunga precis och ständigt hela byn hör när jag är på ingång:angel:

haha aa jag får hitta på något riktigt bra.
hade någon bra komentar förut men när det gällde så blev det bara fel :smirk:

aa fast en mp3 kanske inte är det bästa hör ju inte om det kommer någon bil då. men småsjunga har jag inga problem. gör jag gämt fast inte småsjunga precis och ständigt hela byn hör när jag är på ingång:angel:

Ha en hörlur i ena örat bara, då hörs bilar och du när grannarna kommer kan du peka på hörluren och säga "jag hör inte!" lite halvhögt och rida därifrån.

Hade jag varit du hade jag besvarat grannarna med "man kastar inte sten i glashus- titta på era egna hästar först" och rida därifrån- skit samma om de blir sura- de har ingen rätt att klanka ned på dig eller dina hästar! Dumma människor :mad:

Men om du känner att det bästa är att ignorera dem tänk såhär bara: DU vet att dina hästar är underbara och duktiga och DU tycker om dem. Dina grannar har ingen aning alls om dina hästar så skit i dem- de har inget liv tydligen- eftersom de är 40 år (!) och beter sig som barnrumpor, tyck synd om dem istället..

VAR STARK!

Ett tillägg: Bli ARG istället för ledsen, känn efter egentligen- varför ska du behöva ta emot sådan skit? Varför kan de bara inte hålla sin fina käft, är det svårt eller? BLI ARG OCH SÄG IFRÅN, att bli ledsen och gå därifrån hjälper dig inte, men att markera att du inte tolererar det visar att du är stark och litar på dig själv och ditt val av häst! STå för de val du gjort och var stolt!

Senast ändrad:

Ha den bara på då du rider genom gården, inte annars! :)

Kicki :)

Att alla är över 40 och beteer sej så är bara helt sjukt tycker jag. Jag tycker att du inte ska bry dej om såna människor om dom inte har bättre för sej. Om du inte vill höra kommentarer hela tiden så kanske det finns någon annan ridväg förutom den förbi deras hus.

Lycka till!

M.v.h Caroline Dahlén
www.dahlenfoto.com

herregud, vad finns det för folk! kan bara hålla med alla andra, strunta i det. låt det gå in genom ena örat o ut genom andra! :) be dom sluta, dom kanske inte förstår hur taskiga dom är...
som någon annan också sa, dom är säkert bara avundsjuka på dej o dina hästar! :) eller så kollar du bara åt ett annat håll när dom är ute, o säger typ "vad fin du är (hästens namn)" (: så dom fattar att du inte bryr dig.. :)

om jag bodde i närheten av dej skulle jag gärna följt med dej och hjälpt dej att klara av dessa missanpassade medelålders människor så de lärde sej behandla sina medmänniskor med vänlighet istället, jag vet att man kommer längre med att vara snäll, jag har provat!

Försök att inte se vad de säger, tycker eller tänker om dig och dina hästar.

De som talar om andra har inget att komma med själv, mkt vanligt syndrom som jag faktiskt avhyvlat nära vänner för. Människor som inte är nöjda med sitt eget hackar gärna på andra, vilket man inte har rätt till enligt mig. Så länge var och en sköter sian djur och tar väl hand om dem bör ingen annan lägga sig i. En annan sak hade det varit om de gett dig råd och tips, så länge de inte kommer med det kan du totalt bortse från vad de säger.

Jag är säker på att dina hästar är jättetrevliga och att du gör ett bra jobb, fortsätt med det och lycka till!

Vad som ahde bitit hårdare är att säga "vad fin du är......." fast inte till sin egen utan till deras häst. Snakc aom att häpna kraftigt ;)

Vad som ahde bitit hårdare är att säga "vad fin du är......." fast inte till sin egen utan till deras häst. Snakc aom att häpna kraftigt ;)

Aa men det skulle nog inte vara så konstigt då jag har varit och hjälpt dom mkt, och jag är även hos deras för undersomaren och hjälper till med inseminering under vår/sommar. eftersom man får bra unghästvana och även vara med och se hur veterinären kollar och undersöker.:D då jag vill li veterinär.
men i sommar ska jag ge fan i det! (fast inte gå och umgås med fölen kanske:love:)
har även riditoch kört deras hästar mockat varit med på tävlingar m.m,
så att säga att deras hästar ar fina ger nog inget:cool:

Aa men det skulle nog inte vara så konstigt då jag har varit och hjälpt dom mkt, och jag är även hos deras för undersomaren och hjälper till med inseminering under vår/sommar. eftersom man får bra unghästvana och även vara med och se hur veterinären kollar och undersöker.:D då jag vill li veterinär.
men i sommar ska jag ge fan i det! (fast inte gå och umgås med fölen kanske:love:)
har även riditoch kört deras hästar mockat varit med på tävlingar m.m,
så att säga att deras hästar ar fina ger nog inget:cool:

Säg att de är fula då :devil:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 037
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 382
Senast: Solstig
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
11 928
Senast: liiinnea
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 013
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar