Vad är det för fel?

Jolie_Madame

Trådstartare
Har precis tankat ner en ny film, men får den inte att fungera. Har ny dator, så jag har inte gjort det på den här innan. Ljudet fungerar men den spelas upp som en ljudfil, inte en film, trots att det står "videoklipp" om man kollar egenskaper på den.
Kan tilläggas att jag är riktigt usel på sånt här så det är säkert nåt riktigt simpelt fel..

Tacksam för svar iaf, för det är extremt irriterande när filmerna inte funkar när man hittat en nisse som kör över 400kb/s :mad:
 
Sv: Vad är det för fel?

ähh funkar dt inte me vlc så är dt nog nått fel på datan
 
Sv: Vad är det för fel?

antingen fel på filmen eller på datorn?
prova ladda hem en kortfilm eller något och om inte det funkar är det nått fel, men det finns ju vissa idioter som bara lägger inte ljudet från filmerna så man sitter och tankar en jättestor film som det bara är ljud/film på. jobbigt !
 
Sv: Vad är det för fel?

Alla andra filmer fungerar ju, så det måste väl varit nåt fel på den filmen. Men konstigt att lyckas få bara ljud till 699 MB

men men, skit samma
 
Sv: Vad är det för fel?

Det kan vara så att du saknar video avcodaren för filmen du har laddat ner.. Det kan vara så att det är en mpeg2 fil.. Då krävs det att du har en särskillt så kallad codec eller installera ett program som gör att du kan se på DVD filmer..
Men först skulle jag prova att ladda ner sak som heter ffdshow. Sök på google efter ffdshow så kommer du få upp massor.. ta den med så nytt datum du kan hitta.. =)
funkar det ändå inte.. Kan du ladda ner ett program som heter G-spot.
och ladda in filmen där så kommer den att berätta för dig vad det är för typ av fil och vad du behöver för codec för att spela upp den.
 
Sv: Vad är det för fel?

Varför skulle det inte vara något problem bara för det är en avi.. avi är ett filformat.. ett sätt att lägga ihop vido och ljud till en fil. Sen kan ljudet vara komprimerat i olika format.. typ mp3 eller något liknande.. och bilden kan vara komprimerad i DivX, Xvid, Mpeg4, indeoVideo, mpeg1, Jmpeg etc etc.. you name it.
 
Sv: Vad är det för fel?

jaja som sagt jag sa att jag inte var så insatt i de där. tänkte inte att bilden var komprimerat i nåt annat format än ljudet å sådär.
men ja orkar inte krångla me den, tankade en ny som funka istället. mindre tidkrävande :P
 
Sv: Vad är det för fel?

hehe.. aa nä det funkar inte så.. det är faktiskt jäkligt avancerad.. Och det är stor stillnad på bild och ljud.. men det förstår du nog om du tänker lite på det! =)

Men ja.. du ser.. det va ju visst fel på filen i sig.. sånnt händer ju me..
En bra tummregel kan ju vara att beroende på vilken komprimerare som annvänds för bilden i AVI filer.. så kan det hända att.. om du inte har absolut HELA filen.. Att det saknar lite bitar i slutet.. så går det iband inte att spela tillbaka den alls.. bara för det. Finns dock sätt att fixa det på..
 
Sv: Vad är det för fel?

Hm k.
Jo jag vet ju att det är jävligt stor skillnad på bild och ljud, men jag tänkte helt enkelt inte så långt :P

Så irriterande när man tankat en film bara å tänker kolla på den, och så funkar den inte.. Men som tur var hittade jag en nisse som jag kunde tanka samma från i 964kb/s så det gick snabbt :)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 390
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Under 2021 var jag vid två skilda tillfällen med om situationer där jag trodde att jag skulle bli dödad. Nu blev jag inte det, men det...
Svar
13
· Visningar
1 418
Senast: Nytant
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
62 040
Senast: lundsbo
·
Relationer Hola buke! Jag är inte en smygis i vanliga fall men detta får bli anonymt pga lite känsligt ämne. Tidig vår började jag i en ny kör...
Svar
8
· Visningar
1 635
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp