cello
Trådstartare
Vi fick hem tre kattungar för ungefär en vecka sen, så de är lite mer än tolv veckor gamla. Första dagarna gick allt bra, men plötsligt ville en av dem inte äta. Efter en dags matvägran åkte vi till veterinär med henne. Hon var då fortfarande relativt pigg. D e tyckte hon var lite tunn, men annars okej. Vi köpte hills a/d, detta slickade hon i sig lite av första målet, men sen dess har vi fått spruta in det. Hon piggnade till lite efter att hon fått mat, men sen dess har det bara blivit värre. Hon ligger hela tiden förutom när vi ger henne mat. Hon har kräkts och tappat i vikt.
Vi ska till veterinär imorgon (med alla tre) för vaccination och chip (blir väl inget sånt för den sjuka, men hon följer med ändå) och jag skulle vilja ha lite tips på vad det kan vara, så man kan vara förberedd inför imorgon.
De är avmaskade sen de kom hit (milbemax) och behandlade för öronskabb.
Killen i kullen har kräkts lite i natt, men han är väldigt pigg, även om han är lite tunn.
Kan det vara mask kvar? Något smittsamt?
Usch, oroar ihjäl mig...
Vi ska till veterinär imorgon (med alla tre) för vaccination och chip (blir väl inget sånt för den sjuka, men hon följer med ändå) och jag skulle vilja ha lite tips på vad det kan vara, så man kan vara förberedd inför imorgon.
De är avmaskade sen de kom hit (milbemax) och behandlade för öronskabb.
Killen i kullen har kräkts lite i natt, men han är väldigt pigg, även om han är lite tunn.
Kan det vara mask kvar? Något smittsamt?
Usch, oroar ihjäl mig...