Om kopplingen är på upphällningen slirar den av sig självt - och gärna då mer då den plötsligt blir ansträngd, t.ex i en uppförsbacke eller vid en fartökning vid omkörning.Aldrig hört talas om slira på kopplingen vid körning.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om kopplingen är på upphällningen slirar den av sig självt - och gärna då mer då den plötsligt blir ansträngd, t.ex i en uppförsbacke eller vid en fartökning vid omkörning.Aldrig hört talas om slira på kopplingen vid körning.
Motorn varvar inte uppOm motorn varvar upp när den rycker och hoppar som en groda är det kopplingen som slirar och behöver bytas.
Motorn varvar inte upp
Ska definitivt diskutera den saken med verkstanBränsle / luftblandningen blir fel. Tippar jag igen. Lite biaserad då jag haft två passatliknande VW-bilar, 2.0 liters diesel, med samma slags problem. En Caravelle och en Seat Altea Freetrack.
Ja alltså bränslefiltret byttes igår enligt trådstartBränslefiltret är väl det första men det skulle kunna vara bränslepumpen också.
Ja, det har du ju redan skrivit.Ja alltså bränslefiltret byttes igår enligt trådstart
Jag sätter också en peng på den. Dessutom superenkelt att byta så hoppas på denBränsle / luftblandningen blir fel. Tippar jag igen. Lite biaserad då jag haft två passatliknande VW-bilar, 2.0 liters diesel, med samma slags problem. En Caravelle och en Seat Altea Freetrack.
Hade bilen inne på verkstad för service igår och hoppades att det skulle lösa problemet, men icke.
När jag kör i uppförsbackar och pressar den en aning, numera räcker det med att ligga på rulle i 90-100, så tappar den all kraft. Det den gör är att den börjar rycka eller "hoppa som en groda".
Jag trodde det var bränslefiltret och så hittade meken en slang till turbon som läckte. Ingen dera åtgärd hjälpte
Jag får känslan av att den inte får bränsle/ luft som den ska men det är bara en känsla och inget konkret.