Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min pojkvän hittade en gammal nål i silver- någon som vet vad det är för något?
Jag tänker att det kan vara någon gammal idrottsförening som gav silvernålar till medlemmar som gjort något bra. Den ser ut som något som min morfar som dog i slutet av 60-talet efter ett långt liv inom föreningssverige kunde ha efterlämnat sig.Min pojkvän hittade en gammal nål i silver- någon som vet vad det är för något?
Tänker också i liknande banor. Klassiska gamla sortens föreningsliv.Jag tänker att det kan vara någon gammal idrottsförening som gav silvernålar till medlemmar som gjort något bra. Den ser ut som något som min morfar som dog i slutet av 60-talet efter ett långt liv inom föreningssverige kunde ha efterlämnat sig.
Har du någon mer information om den?
Spontant får jag vibbar av godtemplare men jag kan vara ute och cykla helt
Nix- ingen mer info annat än fanns på en loppis i Västmanland.Har du någon mer information om den?
Spontant får jag vibbar av godtemplare men jag kan vara ute och cykla helt
Hade inte ens lagt märke till länkarna innan.Både G och den lilla kedjan säger Godtemplare.
Smart! Ska fråga om det finns.Jag vet inte vad det är, men om den är silver så måste den vara stämplad? Och då går den att datera, vilket kan snäva in sökandet.
Kan du se några stämplar? Sammanställning över svenska årsstämplar finns här.
Godkemplarna?Både G och den lilla kedjan säger Godtemplare.
Godkemplarna?
GodtemplarKamrater.Godkemplarna?
Som de själva förkortar GK!Ja, den mindre kända syskonorganisationen...
Edit: En googling ger att Tempel Riddare Orden har ett Generalkonvent varje år.