Vad är det för buske och träd jag har?

bettysmatte

Trådstartare
P4180011.jpg

P4180013.jpg

Någon som vet?

Sv: Vad är det för buske och träd jag har?

Ingen som kan hjälpa trädgårds-analfabeten:D? Både buske (ca 1,5 m hög) och träd (stort) blommar just nu. Busken blir sedan bara grön resten av sommaren, medan trädet får någon slags frukter.

Kan den översta vara Tibast? Googla på det och se om det är samma - i så fall är bären väldigt giftiga...

Nej inte tibast men trädet kanske paradisäpple om det är stort men är det mindre kanske bukettapel.

Lite svåra bilder, men den översta är jag nästan 100 på att det är Rosenribs, Ribes sanguineum.

Den understa är antingen Malus eller Prunus (äpple eller körsbär), men ta en bild på hela busken/trädet och en närmre bild på stammen och ev utsprungna blad.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Den här busken växer under ett äppelträd hos mig. Ser ut att ha varit där några år men har negligerats (ber om ursäkt busken). Plötsligt...
2
Svar
30
· Visningar
1 349
Senast: Pinus
·
Juridik & Ekonomi Vi bor i ett hus med skog som närmsta granne. I våras föll totalt 6 stora granar ner på vårt bostadhus och övriga byggnader...
Svar
5
· Visningar
750
Senast: Mia_R
·
Trädgård & Växter Någon som har en aning om vad för ägg det här är? De är ”utomhus” (på en physalisplanta på inglasad altan, men som dagtid är öppen vid...
Svar
0
· Visningar
266
Senast: Hedinn
·
Trädgård & Växter Vi skulle vilja ha tips och idéer angående en rabatt vi ska anlägga. Det finns just nu en lite brokig blandning av buskar där och de...
Svar
0
· Visningar
210
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka