Sv: Vad är det bästa VS sämsta du vunnit?
Mitt bästa och sämsta var faktiskt samma pris: Det var när jag vann en tävling för Finess där första priset var att först besöka en radiostation (kommer inte ihåg vilken nu) och sedan gå på deras "Awards-fest", lyssna på banden, få håret fixat av Finess´ stylister och sedan träffa ngt av banden backstage och slutligen en hotellövernattning i Sthlm
Vi var några stycken som vunnit detta, bland annat några yngre tjejer som rest upp från typ Blekinge för att få vara med. Vi fick först ta oss själva till radiostationen på Söder i Sthlm, väl där fick vi sitta i några besöksstolar en halvtimme, eller två..
Sedan rusades vi iväg till några bilar som skulle ta oss ut till Cirkus.. Ngn ansvarig från radiostationen lovade att vi skulle få träffa typ "xxx" (glömt vilka artisterna var - men det var riktigt bra artister). Sedan fick vi köa tillsammans med övriga som köpt biljetter till galan för att komma till "stylistområdet"... Väl där visade det sig vara tre stolar, två speglar vid väggen vid toaletterna och typ tre personer från ngn frisörutbildn som blåste håret på en - i tre minuter och sedan iväg igen. Ingen riktig styling där inte...
Nu började vi alla bli riktigt hungriga - vi hade varit där i runt 3-4h redan, å ingen mat el fika överhuvudtaget och när vi började fråga så visade det sig att ingen mat ingick i priset. De yngre tjejerna var nästan gråtfärdiga, själv började jag å min kompis å lacka ur ordentligt (vi var strax över 20). Efter ett antal bekräftelser från radiostationen så skulle vi verkligen få gå backstage, men när "showen" börjat så försvann han i folkvimlet. Efter ett tag vi fick vi tag på honom å då visade det sig att nääää, det skulle nog inte bli någon träff för artisten hade inte "tid/möjlighet" el ngn annan dålig ursäkt.
Min kompis å jag tittade på varandra å bestämde oss för att nu skiter vi i det här - vi gick å käkade på Hasselbacken å sedan åkte vi tillbaka till hotellet där vi dagen efter njöt av en fantastisk hotellfrukost innan vi skulle åka till våra respektive jobb...
efter det här är jag riktigt skeptiskt till alla radiostationers utlottningar där man ska få gå på både det ena å det andra å träffa artister - men jag hoppas/tror att det blivit bättre på de här åren....