Vad är det bästa med Tornerspel? Riddare behöver hjälp!

Lejonstjarna

Trådstartare
Kärra riddar kolleger Jag behöver lite pusing. Jag har ju genom åren åkt på flera bakslag i form av olika mer eller mindre allvarliga skador.:smirk: Så igår vad det dags igen och nu ser jag fram i mot en flera månader lång konvalescent tid med tuff sjukgymnastik.:crazy: (Vad som hänt går att luska ut jag orkar inte dra hela historien.se hemsidan)
Jag orkar inte mer känns det som Jag funderar helt enkelt på att bli riddar pensionär. Begrav Lejonstjärna och börja knyppla. Men ändå inte Jag älskar ju att rida tornerspel med allt vad det innebär. Så snälla berätta nu för mig vad är det bästa med tornerspel. Jag behöver litte hjälp med att orka ta fram det där :devil:-anmat och envisheten igen. Så fram med alla positiva sidor av tornerspelet.
Bästa minen och liknade.:banana:

Sv: Vad är det bästa med Tornerspel? Riddare behöver hjälp!

För mig är det allra bästa känslan när hela föreningen gjort ett riktigt bra spel och publiken ställer sig upp och skriker när man rider ut. Det ger en sådan underbar adrenalinkick varje gång. Mitt bästa "utridningsminne" är när vi var i Finland 06 och använde Lordi som utridningsmusik (på högsta volym givetvis) och publiken blev helvild.

Annars älskar jag känslan när man rider ett eldspel eftersom jag personligen har väldig respekt för eld och det gör att kicken man får av spelen blir mycket större än i vanliga fall.

Och visst är det alltid kul när man testar något nytt och det faktiskt fungerar perfekt inför publiken, t.ex när vi i somras red man mot man med brinnande lansar för första gången och båda riddarna fick in klockrena träffar så de var påväg att åka av båda två. Trots att jag inte gjorde det själv utan bara var väpnare den dagen var det jättekul att se och det är den ständiga utmaningen i att hitta på och genomföra nya idéer som gör det så kul att hålla på.

Jag vet många som känt som du till och från, det har jag också gjort någon gång, men jag tror att vi som har det i blodet nog aldrig kan sluta, vi bara tar uppehåll. Förr eller senare sitter man nog i sadeln på rännarbanan igen.

Lycka till!!!

Berätta gärna om dina egna bästa minnen, det kan ju vara ett bra sätt att minnas varför du faktiskt vill hålla på med det här.

*kl*

PUBLIKEN - helt klart det bästa med tornerspel. Mina bra minnen är så många men för att välja lite så kan jag nämna:

Rikstornering i Skänninge. Vi var 56 deltagande riddare (lite osäker på antalet) och vi ställde alla upp oss på en ås för fotografering, sida vid sida. Jag stod nånstans i mitten och minns att jag titta ner på folket och såg deras imponerade blickar. Jag blickar vänster och ser ca 25 fullt rustade riddare med fanorna fladdrande i vinden - ståpäls! Sen tittar jag till höger och ser samma syn... WOW! Då var jag så glad över att delta i sånt här!

Sen är det alla mail/brev och personliga kontakter med mina små fans som är helt otroliga! Det är för barnen i publiken som jag rider tornerspel! På min hemsida har jag en teckning som jag fått och den summerar det hela för mig:

teckning01.jpg

Tack för att du svarade.
Har några sådär riktigt bra minen första är när Nordic Knights hade sitt första evenemang vid rorsersbeg. En offentlig torner träning. Min kille va jätte glad och busig så busig att han bockade av mig några gånger. :crazy: Vi gjorde bort oss ordentligt lyckades träffa en hög ring det var allt och några ofrivilliga av sittningar. Efteråt så var man fruktansvärt besviken och sur. Speciellt då den andra riddaren hade varit Gröna Faran och i sin vana trogen hade hon plockat precis allt och givetviss blivit publikens favortit. Då kommer en liten kille på 4 Nils hette han det mins jag än och säjer till mig jag tycker att du skulle vunit du va bäst ändå.:love: De orden räddade hela den häljen!

Ett anat så där bra minne kommer också från Rorsersberg Som för övrigt är eventet from Hell! Dagen innan av resa tappar hästen en sko ingen hovis går att få tag på. Lång resa ända från blekinge till stockholm hästen rymmer ur hagen på natten. Hela förmiddagen gick åt att leta efter kräket. När vi hittade honom så var han i närheten av en tävling i lerduve skytte. Fick köra honom tillbaka till lägret där lagets hovis slog på en nu sko. Jag stressade mig igenom frukosten och sen var det dags att sadla för spelet började strax. Fram ridningen gick åt skogen hästen var seg och hemskt grinig. Men då musiken började så hände det något liket vaknade till taktade och små hoppade på stället, och då det vart våran tur att rida in kastade han sig framåt och skrek rakt ut ungefär som han skrek äntligen! Ja det var också äntligen för det var vårat första riktiga spel någonsin. 12 år tog det från att jag började drömma om att bli riddare till att jag fick förverkliga min dröm. Jag grät under den inridningen. Resten av eventet gick åt skogen en träff procent som var värre en urusel men det gör inget den inridningen kommer jag aldrig att glömma.

Sen har man ju dessa sukseer från Kristanopel 3000 personer står upp och skriker träfarna går kockrent och att få avsluta med en brinade Lefe i solned gången med en häst som bara följer ens minsta vink är också ett mycket kärt mine speciellt som scorpan skriver jag gör deta för publiken att få barnens beundrande blickar och en och en anat par använda kalsånger är heller inte fel men uppskatar inte fart ränder det gör jag inte.:o

Tack Scorpan för att du svarade. Ett sådant minne har jag inte än det kanske kommer kanske inte. Mitt största önskan just nu är att få rida in på ett sm och hälsa på publiken med min fana hoppas jag kommer ditt en dag.:)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 912
Senast: Milosari
·
Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 506
Senast: Lager
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Min häst har jag ridit in själv och vi kämpar på så gott det går! Men det känns så tungt ibland.. Han är en...
Svar
13
· Visningar
2 865
Senast: Koppen
·
Skola & Jobb Hej här kommer en liten berättelse I december kom jag på vad jag ville plugga till på Högskolan. Jag är 25 år gammal och de flesta av...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 203

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk politik nr 3
  • Vad Gör Ni På Toaletten?
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat