wtf
Trådstartare
alla säger att man bör ha bra ekonomi för att klara av ett barn (givetvis), men vad är egentligen en bra ekonomi?
är man körd om man inte har ett sparkapital?
det är så svårt att veta hur mycket ett barn kommer att kosta...
när jag får barn så vill jag köpa en ny barnvagn (ca 3500??) och mestadels nya kläder.. städar på bland annat HM och har givetvis tjuvkollat på priser å sånt, tycker inte att det är sååå dyrt med nya barnkläder.. vill inte ha tygblöjor och heller inte dom sämsta engångsblöjorna. alla möbler man behöver finns ju rätt billigt på IKEA..
jag jobbar halvtid + extra, min lön brukar hamna runt 7000 efter skatt och min sambo får ut ca 9000 (mer ibland när han jobbar extra).
svårt att veta när tiden är rätt... många frågor, speciellt med pengar å sånt.
är man körd om man inte har ett sparkapital?
det är så svårt att veta hur mycket ett barn kommer att kosta...
när jag får barn så vill jag köpa en ny barnvagn (ca 3500??) och mestadels nya kläder.. städar på bland annat HM och har givetvis tjuvkollat på priser å sånt, tycker inte att det är sååå dyrt med nya barnkläder.. vill inte ha tygblöjor och heller inte dom sämsta engångsblöjorna. alla möbler man behöver finns ju rätt billigt på IKEA..
jag jobbar halvtid + extra, min lön brukar hamna runt 7000 efter skatt och min sambo får ut ca 9000 (mer ibland när han jobbar extra).
svårt att veta när tiden är rätt... många frågor, speciellt med pengar å sånt.