Vad är bästa för att hålla magen " i trim"?...

T

tya

Min häst ska stå på boxvila pga atroskopi nu på tis,finns det ngt som jag kan ge henne för att hålla magen i trim,har gett henne mag/tarmbalans,men i längden blir de lite dyrt,de går ju åt två burkar i månaden.Har funderat på loppfrön,ska de blötläggas i varm vatten?,hon får endast lite (2 dl) krafft grund på em vid intag(när hon är igång får hon så klart mkt mer),å morötter till kvällen å morgonen.Har ökat på höt.De kanske finns ngn här som har lite tips å ideer på vad å hur jag ska fodra henne under sin boxvila.

Sv: Vad är bästa för att hålla magen " i trim"?...

Min häst har precis fått fång, ska nu stå i box i 3 veckor ca..
Visserligen har hon ju fång, men hon går bara på halm och hö..och så får hon ett specielt meddel som är bra för tarmen..
Har gett henne lite grenar då och då, eftersom hon gärna vill ha något att göra..vilket jag förstår..

Liknande trådar

Foder & Strö Min häst må vara en Islandshäst på pappret, men i verkligheten verkar jag ha köpt mig ett fullblod. Hästen är extremt svårfödd. Dessutom...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
9 356
Senast: ufot
·
Utrustning Ursäkta för långt inlägg men jag måsta få skriva.:D Har förstökt söka lite runt i internet men hittar inget bra svar på mina...
Svar
16
· Visningar
3 390
Senast: Unafraid
·
Foder & Strö Behöver lite råd Kom in en MAGER fånghäst (ponny) till stallet för 1,5 månad sedan. Den är närmare 30 år gammal och fräsch och pigg i...
Svar
15
· Visningar
3 347
Senast: FiVi
·
Hästvård Från ingenstans har nu min andra häst också fått fång. Min gamla shettis hade en känning förra våren när hon släpptes i en obetad hage...
2
Svar
22
· Visningar
4 981

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka