proxygirl555
Trådstartare
Vad anser ni om dessa framhovar? Vad kan man göra för att de ska bli bättre?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad anser ni om dessa framhovar? Vad kan man göra för att de ska bli bättre?
Hade det varit min hästs framhovar hade jag bett hovis att korta den i tån och lägga ut skon bak i trakterna om det inte är något fel på hovarna vill säga så att hästen måste se ut så där.
Jag är lite fundersam till hur hästen ska kunna få större hovar om den ständigt går trångskodd? Men det kan kanske Coari förklara?
Sätta en rasp i händerna på ägerne och be att så snart vägghornet växer över skons ytterkant försiktigt raspa bort det som är övervuxet.
Med risk för att verka dum frågar nästa amatör varför man ska raspa bort det övervuxna? *nyfiken*
Jag tycker att de är lite långa,han hade kunnat korta av tån lite mer. Så att överrrullningen hade blivit lite lättare. Men jag e dålig på just hovar. Hästen får väldigt lätt tappskor o trasar då sönder hoven/arna.Skonigen innan detta gick han på bete o lyckades trampa av sig 3 skor på 2 dagar.Jag var bortrest o såg detta när jag kom hem. Han skoddes direkt eftersom det går inte att ha han barfota. Men han hade lyckats att göra sönder hovarna ganska så mkt. Hovslagarn sa att han trångskor honom även denne gången för att det inte ska bli tappskor tills nästa gång. O att han har väldigt dålig hovkvalite.