Vad är rikt på B-vitaminer?

Blueberry

Trådstartare
Studentekonomin tillåter visst inte vad som helst, så nu undrar jag vad det finns för alternativ till B-vitaminer på dyr flaska. :crazy:
Funkar jäst? och vad för jäst i så fall? Vanlig bakjäst eller bryggerijäst?
Vad har ni provat?

Tack på förhand!
/Lisa
 
Sv: Vad är rikt på B-vitaminer?

vanlig bakjäst är bra....ett halvt paket om dagen....det använder jag med bra och billigt
 
Sv: Vad är rikt på B-vitaminer?

Beviplex från apoteket...
Flytande B-vitamin på 1 L flaska räcker väldigt länge för mig...
1msk/100kg häst och dag.
Den kostar 96kr.
 
Sv: Vad är rikt på B-vitaminer?

mirjada skrev:
Beviplex från apoteket...
Flytande B-vitamin på 1 L flaska

Beviplex forte om man ska vara noga ;) . Det har jag också använt. Funkar jättebra. Samma medel som om man ger b-vitamin spruta (fast då heter det bara Beviplex, utan forte).
 
Sv: Vad är rikt på B-vitaminer?

Jag ger en fjärdedels jäst om dagen, köper alltså ungefär 8 st jäst-paket i månaden, vilket kostar 16 kr, mkt billigt.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej Alla duktiga, kloka och snälla hästmänniskor som finns här på forumet! Nu vill jag ha råd av någon som provat bägge hacken på samma...
Svar
1
· Visningar
1 034
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 379
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 781
Senast: Juli0a
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
4 371
Senast: anna_panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp