Vad är nytt med nya Isabell?

svea

Trådstartare
Min gamla Wintec Isabell håller på att falla i bitar av ålder och slitage, men som tur är så räcker skatteåterbäringen precis till en ny om jag vill ha en.

Nu undrar jag - vad är det egentligen som är nytt med nya Isabell? Har någo provat båda och jämfört? Jag har hört att den ska vara smalare i midjan än den gamla, och att bossorna ska vara lite kortare. Det vore ju perfekt för oss. Men är det så?

Sen nästa fråga. Wintec Pro Dressage med Contourbloc, är det en syntetvariant av Bates Innova? Och har man nytta av de där feta putorna? Ser de löjliga ut på en liten häst?
 
Sv: Vad är nytt med nya Isabell?

Det är stor skillnad på den gamla och den nya. Den nya har kortare och tunnare bossor så man kommer nämre hästen. Sätet är bättre utformat men midjan är inte smalare vad jag kan se där emot så är det lättare att sitta i balans i sadeln. Jag gillar den nya modellen mycket bättre än den gamla.
 
Sv: Vad är nytt med nya Isabell?

Lovely. Då sätter vi en sån på shoppinglistan!
 
Sv: Vad är nytt med nya Isabell?

Hur gammal är din sadel ?
Kan vara roligt att veta hur länge en sådan sadel håller.

Min f d sadel, förvisso läder, finns hos en kompis, är 36 år och still going strong.
 
Sv: Vad är nytt med nya Isabell?

Jag köpte min begagnad och redan ganska sliten, så jag vet inte. Det var 4-5 år sedan. Min är egentligen fullt funktionsduglig, men konstmockan är nernött så att den är alldeles blank och lite hal, och konstläderplätten längst ner på kåpan är sliten så att sömmarna har börjat försvinna. Den har nog ett ganska långt liv kvar som ful inridningssadel!
 
Sv: Vad är nytt med nya Isabell?

Skatteåterbäringen närmar sig (förhoppnngsvis), putt, putt! :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp