Vad är min katt för färg?

SandraM

Trådstartare
Ja som rubriken lyder, alla säger att min katt är svart. Jag säger att han är mörkbrun, jätte mörk. Ser man honom i rätt ljus så är han brun enligt mig, kollar man ner mot huden så är han beige längst in.

Skulle han vara helt svart skulle inte även pälsen längst in mot huden även där vara mörka? Jag kan inget om färger, men skulle vara roligt att kunna säga -Nä han är inte svart han är "blabla" :D

Så vad tror ni?
 
Sv: Vad är min katt för färg?

Joda, kommer några bilder här! :)

26902_381144606926_4931358_n.jpg


26902_381125386926_4855639_n.jpg


26902_381125381926_1960262_n.jpg


Får ingen bra bild på hur han ser ut längst in mot huden, men hoppas detta kan hjälpa lite! :)
 
Sv: Vad är min katt för färg?

Sorry, han är svart. Det blir inte roligare än så.:D Svarta katter kan skifta i mörkbrunt. Det är inget konstigt med att han är ljusare in mot pälsbotten, det brukar vara så.
 
Sv: Vad är min katt för färg?

Sorry, han är svart. Det blir inte roligare än så.:D Svarta katter kan skifta i mörkbrunt. Det är inget konstigt med att han är ljusare in mot pälsbotten, det brukar vara så.

Så tråkigt då! Men tycker han är så himla brun för att vara svart! :)
 
Sv: Vad är min katt för färg?

Det finns en färg som heter choklad, men jag tycker inte din katt ser ut att vara det. Utan helt enkelt svart :) - men som säkert skiftar i brunt som Sol sa (inget konstigt med det). Jag tycker ofta svarta katter skiftar mycket mot brunt. Min pappas förra katt blev i princip helt brun under sommaren :p

Vilken fin katt det var, förresten. Jättesöt... Gillar svarta katter :)
 
Sv: Vad är min katt för färg?

Men det tkr jag om vår "svarta" katt också. Jag tycker han är brun, men nejdå.. Han klassas som svart :D
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vad tusan är det för färg på mitt yrväder ?:) mörkt ansikte,mörka tassar. Undersida svans lite randig. I visst ljus svart/grå, i annat...
Svar
7
· Visningar
628
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Idag finns inga ord. Bara tårar och ett oändligt svart mörker. Ensamhet och en brutal och obarmhärtig sorg som sliter i bröstet. Elvis...
Svar
16
· Visningar
2 145
Senast: Eva S
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 975
Senast: tuaphua
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 223

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp