Vad är det för baciller som far runt?

break_a_leg

Trådstartare
Yngsta barnet har för tredje dygnet 40 graders feber (ja, vi har varit hos doktorn som inte hittade något anmärkningsvärt). Det är dock 12 av 29 barn i klassen som är sjuka, man undrar ju vad det är för baciller som far runt?

Har ni något "som går" hos er?
 
Sv: Vad är det för baciller som far runt?

ja säg det.mina barn har haft det med
Samt att det även drabbade mig, fast då blev det lite värre än bara feber, mer som en riktig influensa...
 
Sv: Vad är det för baciller som far runt?

Jag brukar inte oroa mig när barnen blir sjuka, men när sonen i natt skrek "jag ser två av dig" var det lite läskigt (hjärnan var nog överhettad av febern :crazy:).

I kväll sa barn nummer två att "jag känner mig lite hängig" - hoppas att det inte bryter ut något där också.
 
Sv: Vad är det för baciller som far runt?

Det är väldigt typiskt att sådant här brukar hända efter storhelger när andra varit borta och kommit hem med nya smittor. I stora städer kan det ju ske mer frekvent men bor man som mig i ett minder samhälle så märker man att det varit lov genom att väldigt många blir rejält sjuka.
Jag som givetvis får allt som maken och dottern släpar hem lägger extra mycket märke till just detta fenomenet.
När alla sedan bliit immuna kommer givetvis nästa lov alldeles lagom och vips får man in nya igen.
 
Sv: Vad är det för baciller som far runt?

Låter som det mina tre barn har haft....det var scharlakansfeber..:crazy: var nere på bvc med min dotter...som sa att det var inget konstigt ..lite förkyld bara....när så andra och tredje barnet insjuknade...den ena efter en op..så hittade dom att det var scharlakansfeber....om den blir obehandlad...så fjällar barnet på fingrar o tår om 2 veckor..sönerna fick pencillin...Men det kan ju vara en helt vanlig influensa oxå:p Det är aldrig roligt när barnen blir sjuka:cry:
 
Sv: Vad är det för baciller som far runt?

Det verkar vara något virus...Nu är det stora barnet sjukt och i det yngre barnets klass är nu hälften hemma.

Pratade precis med en person i en annan del av landet och där verkar samma åkomma "gå runt".
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 220
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 080
Senast: Jahaja
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 291
Senast: Farao
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 009

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp