Vaccinfråga!!

Smurfoff

Trådstartare
Läste min hunds vaccinations intyg nu och tror en gått ut. Nobivac KC vet. De är kennelhosta? 21.09 -2012 fick hon de, står giltigt till 09, 2013. Måste jag vaccinera om från grunden nu?

Sv: Vaccinfråga!!

Kennelhosta ska förnyas varje år, så det är nog dags om hunden vaccinerades i september förra året. Parvo och valpsjuka är giltigt 4 år från vaccinationen enligt skks tävlingsreglemente, men det brukar rekommenderas att man förnyar vartannat år.

Sv: Vaccinfråga!!

Ska till veterinären idag för frisk intyg för vi ska till Tyskland. Kan jag vänta med vaccinet? Dit jag ska är veterinärer så de går att fixa då

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, känner mig vilsen och vet inte hur jag ska göra. För en vecka fick jag hem en 9 veckor gammal valp. Eftersom hon kommer behöva vara...
Svar
8
· Visningar
974
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 465
Senast: Ragdoll
·
Hundhälsa Hej! Jag har en krypt hanhund där ena testikeln är kvar i buken. Jag vill inte diskutera varför, men jag tror inte att inte operera bort...
2
Svar
28
· Visningar
2 898
Hundhälsa Hej alla fantastiska, nu är det Sveriges oroligaste hundhönsmamma här igen. På måndag ska vi operera bort två små juvertumörer på vår 9...
Svar
10
· Visningar
968

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj

Hästrelaterat

Omröstningar