Vaccinering

E

Ellinore

Har en ponny som ska vaccineras i denna månaden i februari. Och en häst som senast blev vaccinerad i mitten av juli. Funderar nu på att vaccinera båda på samma gång, så att vi inte behöver ta hit veterinären igen mitt i tävlingssäsongen då jag troligen ska tävla med hästen också (klubbtävlingar). Hur skulle ni ha gjort, vaccinerat båda på samma gång? Sen undrar jag också, visst kan man ge mot influensa och stelkramp på samma gång?

Sv: Vaccinering

Det är klart att du ska vaccinera båda samtidigt, det blir mkt smidigare och så blir det rätt i tid i förhållande till ditt tävlande.

Man ger stelkramp och influensa samtidigt.

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 532
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
709
Senast: tara
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
914
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 478
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar