Vaccinering

B

Blicken

Snart dags för vaccinering igen. Så funderade jag lite.
Håller på med grundvaccinering av min häst, hon har fått de 2 första sen är det väl 6 månader till nr 3 men hur tidigt efter nr 2 kan man göra nr 3. Tänkte att om man ändå har veterinär ute i annat ärende kan man ju ta det samtidigt.

Hur är det sen med nr 4? Är det 6 mån efter nr 3 eller 1 år efter nr 3 och vad är minsta tiden från föregånde spruta.

Tack på förhand!

Sv: Vaccinering

Rekommenderat är väl inom 5-6 månader,men det behövs eg inte förrens efter ett år efter föregående.
Ska du tävla internationellt däremot måste du vaccinera inom 5-6månader efter föregående hela tiden.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 472
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 253
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 127
Senast: animalasia
·
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av...
2
Svar
31
· Visningar
2 001
Senast: Bowman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka