Vaccinering

Salonikel

Trådstartare
Hur är det nu. När ska man ge 3e sprutan i grundvaccineringen? HUr lång tid efter den 2a är okej?

Sv: Vaccinering

Hästinfluensa och stelkramp. Grundvaccination: 2:a inj 4-6 veckor efter den 1:a. 3:e inj 5-7 mån efter den 2:a.

Återvaccination influensa: 6 mån efter den 3:e inj, därefter halv eller helårsvis.

Återvaccination stelkramp: vart tredje år.

Sv: Vaccinering

Det finns en rad i de flesta vaccintyg där man kan skriva in när nästa vacc ska ges, be veterinären att göra det nästa gång så slipper du fundera.

Liknande trådar

Hästvård Hej, Undrar vad ni andra har för erfarenheter av muskelbristningar på hästar? Min har fått en muskelbristning i ett bakben, tyvärr samma...
Svar
5
· Visningar
453
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 430
Hästvård Hej! Vi fick hem ett fullblodssto i somras, och har väl ändå upplevt henne som småbrunstig sen dess. Hon går i hage med två äldre...
Svar
2
· Visningar
338
Senast: Bison
·
Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
878
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka