Vaccinering!

R

RebeckaKihlberg

Det är alltid lika rörigt vart år...jag fattar inte varför jag inte kan komma ihåg allt :crazy:

Pållen är influensa vacc + stelkramps vacc men jag blr inte riktigt klok här..influensan fulls väl på vart år...men hur ofta fyller man på stalkrampen?? var 3.år?...vet att han bara fick influensan förra året.

Är "Tetanusvaccin VET" = stelkramp?? isf fick han de senast 22/7-03 & då är de ju dags att fylla på "denna omgången"...kan dom ta båda vaccinen i "en smäll" trots att det inte gått fullt 3år på stelkrampen?!

Sen undrar jag hur pass "på dagen" det måste vara med inluensan...sist fick kan den 29/12...kan man gå över tiden eller det bör kanske undvikas?!

Rörigt...jag vet...men tack för att ni hjälper mig reda ut mitt årliga hjärnsläpp :bow: :D

Sv: Vaccinering!

Stelkramp kan du ge närsom, spelar ingen roll om det gått 1 år eller 3 år från den sista. Men dock max tre år. Det finns kombinerade stelkramd/inuflensa och ja de borde ju gå att ge en kombinerad nu också.

Tror jag hade hållt mig till datumet för sista dag, tror inte några dagar spelar roll för skyddet på hästen utan jag tänker på tävlingssammanhang.

Tack..de var de jag "misstänkte"...jag får ringa vet så dom kommer ut till nästa vecka...sen lär de väl bli drygt att få ut dom iom. mellandagar osv

Min veterinär är duktig på att hålla reda på det åt mig. Hon har med sig båda sorterna ut när hon ska vaccinera och så kollar hon vilken det är som behövs.

Liknande trådar

Skola & Jobb Kort backstory: Jag är förtidspensionär, har inte jobbat innan så jag har en fjuttig garantiersättning på 7600 kr/månad efter skatt (pga...
2
Svar
20
· Visningar
5 968
Senast: gul_zebra
·
Hästvård :crazy: Någon som kan hjälpa mig reda ut detta? I juli 2010 fick min häst en extra dos stelkrampsvaccin för att han fick en sårskada...
Svar
15
· Visningar
2 671
Senast: Korven
·
Gravid - 1år Jag har två barn, den äldre blir 11 år i år och den yngre fyller alldeles snart 4 år. Båda mina graviditeter har varit jobbiga, den...
Svar
3
· Visningar
2 538
Senast: Bexzor
·
Äldre Då jag och min pojkvän har pratat på att flytta ihop så har jag börjat kolla på hur det fungerar att hyra ut i andra hand. Jag är...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 015
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30