Vaccinerad för att få försäkra???

Tweety1985A

Trådstartare
Har bara en lite fråga ang. katter, måste man vaccinera dem för att få ha dem försäkrade även om d e innekatter??? Jätteglad om nån ville svara!!!

Sv: Vaccinerad för att få försäkra???

Nej det behövde inte jag när jag försäkrade Pandora. Jag bara ringde och de ville veta ras och ålder.

Jag är skeptisk till att du får ut något på försäkringen om katten får någon av de sjukdomar som man rekommenderar vaccination mot. Det räknar nog aom "oaktsamhet", precis som att man inte får ut försäkringspengar för behandlig av tex tandsten.

Det är ju nästan viktigare att vaccinera innekatter än utekatter, eftersom innekatternas immunförsvar blir känsligare när de sällan utsätts för smittoämnen. En utekatt har ofta ett välutvecklat immunförsvar även utan vaccination.

Nej, de måste inte vaccineras för att du skall få försäkra dem. Däremot så täcker inte försäkringen behandlingskostnaderna om din katt drabbas av kattpest och är ovaccinerad.

Liknande trådar

Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
1 992
Senast: Lingon
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 348
Senast: ameo
·
Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
2
· Visningar
495
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Vi ska flytta ut på landet och har en innekatt (exotic) som jag funderar på ska börja få gå ut dagtid då vi bor lång ifrån en väg och...
Svar
3
· Visningar
286
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI
  • Resa när man har hund?