A

Ashira

Hej.

En äldre avlägsen släkting dog för ett tag sedan och efterlämnade en 5 årig pudel som tydligen ingen i släkten vill ha. Vi har nu bestämt att göra ett försök med hunden och vi hoppas det ska gå bra och att den och vår egen hund ska komma överrens.

Det är bara ett litet bekymmer, vi misstänker att hunden inte alls är vaccinerad. Den har ingen stamtavla och de kan inte heller hitta några sådana där lösa vaccinationskort någonstans.

Den dödes dotter säger sig inte veta något om några vaccinationer, hon lät som ett levande frågetecken! "Vaccination, vad är det?" ungefär :smirk:

Så nu undrar jag: Jag ska givetvis vaccinera honom och då förmodar jag att det blir grundvaccination och hela köret. Men vad sjutton gör jag tills dess att vaccinationen är klar? Vågar jag ta hem hunden till vår egen?

En granne till den avlidne har passat hunden ett tag men den har fått vara ensam kvar i lägenheten långa stunder eftersom grannen har katt som inte gillar hundar. Detta arrangemang fungerar ju inte i längden för hundens skull och dessutom ska lägenheten tömmas nu.

Så det är lite panik nu och dessutom bor jag 27 mil från den stackars vovven. Helst skulle jag vilja hämta honom nu omedelbart! :crazy:

Sv: Vaccinera

Jag skulle ha hämtat hunden, avmaskat, duschat och sedan vaccinerat när jag fick tid för det hos vet. oavsett om det tar en dag eller 2 veckor att få den tiden.

Sv: Vaccinera

det behövs ingen grundvaccination. en vanlig spruta är allt som behövs. eftersom de flesta hundarna i sverige vaccineras är smittorisken mycket låg, så ni behöver inte vara oroliga för att ta hem pudeln direkt.

Liknande trådar

Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 896
Senast: geting
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver lite råd. Jag är 20 år och jag hade köpt hund mes stamtavla. Hunden är nu 6 månader. Jag flyttade hemifrån för 1 månad...
2
Svar
22
· Visningar
3 482
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 434
Senast: Sel
·
S
Övr. Hund Hej! Tänkte skapa en fri diskussion om skällande hundar, jag menar inte hundar som skäller oavkortat utan skäller då och då när de...
Svar
5
· Visningar
1 523
Senast: Vaccan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka