M

mizzcat

Hästen ska vaccineras strax, vad brukar det kosta? Han ska ha tredje sprutan mot influensa.

Brukar man vaccinera mot något annat? (Förutom Botulism)

Sv: Vaccinera

Man vaccinerar även mot tetanus (stelkramp). Det tycker jag är den absolut viktigaste vaccinationen man gör. Vad det kostar - beror lite på veterinären oxå, bensin och dyl., men på tetanus och influensa har jag fått betala runt 250-350, botulismen är dyrare. Är man fler som delar blir det billigare (inte alltid det finns engångsdoser).

Sv: Vaccinera

Jag fick glatt punga ut mer än 500:- idag efter vanlig årlig underhålls vaccination :o :eek: D e dyrt o ha häst i härjedalen...Hemma i Uppsala betalade jag 250-350:- För exakt samma behandling.... :(

Liknande trådar

Hästvård Jag ska skicka hästarna med ett större transportföretag men funderar på om jag borde vaccinera dem mot abortvirus eller om det räcker...
Svar
5
· Visningar
340
Hästvård En häst grundvaccinerades fel med influensa + stelkramp, Prequenza Te (fick även botulismvaccin men där är intervallet korrekt)...
Svar
5
· Visningar
1 010
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa Hunden blir 1 år i mitten av juni, alltså 11 mån nu. Senaste vaccinationen var 12v sprutan. Vi ska iväg på en hel del hundjippon i...
Svar
2
· Visningar
484
Senast: movi
·
Kropp & Själ Jag ska ta dos 3 i morgon, sen är det väl 5 år till nästa. :up: Tänkte att jag vill ta sprutan innan våren då alla andra kommer på att...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
3 969
Senast: AI62
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar