Vaccinera nydräktigt sto?

Scilla

Trådstartare
Jag upptäckte igår att mitt sto som är dräktig på eller iaf ska vara dräktig på 30 dygn idag att hon måste vaccineras på onsdag för att man inte ska behöva vaccinera om henne helt.

Men kan man vaccinera så tidigt är det ofarligt för fostret?

Jag ringde min veterinärstation och tyvärr fick jag prata med den veterinär som jag avskyr (han höll på att kosta mig en fölunge förra året) och han kunde inte ge mig ett vettigt svar utan svamlade bara om att han inte visste och helt plötsligt frågade han mig om mitt sto var stirrigt!?!

Någon som har vaccinerat så tidigt i en dräktighet?

Sv: Vaccinera nydräktigt sto?

Jag har vaccinerat mitt sto när hon varit "nydräktig".
Ett år fick hon sista grundvaccineringen (influensa & stelkramp) samtidigt som hon ultraljudades på 17:e dygnet.
I år har hon fått en stelkrampsspruta på dygn 31.
Har aldrig hört att det skulle vara farligt...

Sv: Vaccinera nydräktigt sto?

har aldrig hört ngt av det. min pålla ska vaccineras på onsdag, dåär hon i dag 100, vet. har inte sagt ngt om att det kan vara farligt eller så...

Liknande trådar

Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
33 612
Senast: iNHALE
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 361
Senast: cirkus
·
Avel Historik: 2010 Betäcktes som fyraåring, dräktig i andra brunsten 2011 Fölade på ganska exakt utsatt datum, en normal förlossning...
2
Svar
22
· Visningar
3 453
Senast: sona
·
Avel Var lite osäker på var jag skulle lägga den här tråden men eftersom min förvirrade tankar även handlar om avel lägger jag den här...
Svar
2
· Visningar
1 649
Senast: Myelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka