Vaccinera - fråga!

Miss Sixty

Trådstartare
Min häst ska ha tredje sprutan mot botelism i nästa vecka och hon ska ha inflensa runt den 23 nov är det ett år sen sist.
Kan man slå ihop dom och vaccinera bägge samtidigt nästa vecka då?

Ska ändå upp till klinik då och tänkte passa på att vaccinera då hon är rätt jobbig med det hemma..

Sv: Vaccinera - fråga!

som emma säger så visst kan du göra det. När det gäller influensan så är ett år MAX, men tävlingshästar osv rekommenderar man ofta att vaccinera halvårsvis, så att vaccinera tätare är absolut inget problem, och blir som sagt billigare att slå ihop med bot vacc sprutan.

för vet som kommer ut brukar en sån spruta hos oss ligga runt 350-400 kr - inte mer. Gör du det när du ändå är på kliniken är det säkert lite lägre skulle jag gissa?

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
926
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 142
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 047
Senast: Wingates
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 145

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka