Vaccinera för tidigt?

Harbor

Trådstartare
Här kommer världens säkert dummaste fråga men.... Hästen vaccinerades mot hästinfluensa och stelkramp i maj förra året, och den ska ju förnyas efter ett år. På fredag kommer veterinären till stallet (1.4) och det skulle vara väldigt behändigt att få den vaccinerad då samtidigt, fast det nästan är 2 månader för tidigt. Är det ok ändå??? Eller, det kan väl inte skada?

Sv: Vaccinera för tidigt?

Det är ingen fara. Hästar som tävlar internationellt vaccineras med 6-månadersintervall.

Sv: Vaccinera för tidigt?

Vad bra att veta. Då ska jag ringa dit och säga att vi vill ha vaccinet också. Vi ska dessutom byta stall vid 1 Maj och då är det ju bra att vara nyvaccinerad också.

Liknande trådar

Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
361
Senast: Malva1978
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 346
Senast: malumbub
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
999
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 758
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka