Sv: Vaccinera eller inte vaccinera mot Botulism?!
Fuskigt! Jag betalar 1120kr/häst för samma sak och då har jag pallrat mig iväg till kliniken så ingen utkörningsavg eller så.
Till TS:
Jag vaccinerar båda mina hästar mot hästinfluensa, stelkramp och botulism.
Generellt fodrar jag bara med hö, men isomras var det ett galet dåligt höår för oss så för att fodret ska räcka hela vintern är vi tvungna att fodra med hösilage nu över vintern.
Då var det faktiskt väldigt skönt att hästarna redan var vaccinerade och klara.
Dessutom kan de ju få botulism av andra saker än just plastat grovfoder.
Jag skulle inte kunna förlåta mig om mina älsklingar skulle dö av botulism för att jag varit snål och inte vaccinerat.
Så när jag ändå grundvaccinerat kan jag likagärna fortsätta.
Jag betalar ca 450 för botvacc-tetanus-influensa vaccin i ett och samma besök iallafall och har gjort senaste åren , brukar vaccinera på
Klinik i sambandet annat . Jag räknade att ca hälften dvs ett par lappar är botvacc delen .
Fuskigt! Jag betalar 1120kr/häst för samma sak och då har jag pallrat mig iväg till kliniken så ingen utkörningsavg eller så.
Till TS:
Jag vaccinerar båda mina hästar mot hästinfluensa, stelkramp och botulism.
Generellt fodrar jag bara med hö, men isomras var det ett galet dåligt höår för oss så för att fodret ska räcka hela vintern är vi tvungna att fodra med hösilage nu över vintern.
Då var det faktiskt väldigt skönt att hästarna redan var vaccinerade och klara.
Dessutom kan de ju få botulism av andra saker än just plastat grovfoder.
Jag skulle inte kunna förlåta mig om mina älsklingar skulle dö av botulism för att jag varit snål och inte vaccinerat.
Så när jag ändå grundvaccinerat kan jag likagärna fortsätta.