Vaccinationsintyg mm?

Gilette

Trådstartare
Kan man skaffa ett nytt vaccinationsintyg? Har bara kopian.
Detsamma med mätintyg,måste man ha originalet med sig på tävling?

Sv: Vaccinationsintyg mm?

På tävling har jag haft kopia på mätintyg och det har fungerat bra. När det gäller vaccinationsintyg så tror jag att du måste grundvaccinera om ifall du inte har orginalet, för det borde vara så att stämplarna på vaccinationen har en sida, och hästens namn står på en sida och där kan du ju aldrig med säkerhet veta att sida 1 och 2 hör till samma häst på en kopia.

enligt ett papper som distriktet (eller om det var förbundet) skickade ut för något år sedan så kan kopia på vaccinationsintyg användas på tävling MEN det måste då innehålla även förstasidan, med hästens namn, och kopian ska vara vidimerad av veterinär (inte av vem som helst alltså).

Se till att skriva in vaccinationer + mätning i passet som du alltid ska ha med på tävling fr.o.m 1 januari 2006!

Jag lyckades slarva bort mitt (hästens...) vaccinationsintyg. Ringde bara min veterinär som kollade upp i sin dator och skrev ut ett nytt+ underskrift (vidimering) på att han är grundvaccinerad enligt rekommendation. Har funkat finfint ;)

Liknande trådar

Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
417
Senast: Blyger
·
Tävling Jag vet inte om denna borde ligga här eller på Allmänt, men tänker att hästmänniskor borde hitta hit. På våra klubbtävlingar och 1*...
2
Svar
22
· Visningar
2 276
Senast: Murray
·
Övr. Hund Brukar man ha "tackpris" till domare på hundtävlingar (dvs att den arrangerande klubben ger domaren något som tack under...
Svar
4
· Visningar
561
Senast: Pilot
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 173
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka