Vaccinationsintervall

quarterranchen

Trådstartare
Hästen fick sin årliga vaccination i början av Juli förra året.
När veterinären ändå var ute till en annan häst, fick min första sprutan mot botulism nu i början av februari. Vad jag förstår ska man grundvaccinera med en månads mellanrum när det gäller botulism och då ska hästen ha sista sprutan i början av april.
Skulle ni korta in den vanliga årliga vaccinationen och ge den samtidigt med sista botulismsprutan?

Hästen fick sin årliga vaccination i början av Juli förra året.
När veterinären ändå var ute till en annan häst, fick min första sprutan mot botulism nu i början av februari. Vad jag förstår ska man grundvaccinera med en månads mellanrum när det gäller botulism och då ska hästen ha sista sprutan i början av april.
Skulle ni korta in den vanliga årliga vaccinationen och ge den samtidigt med sista botulismsprutan?
Har du bara en häst så ja för att slippa ta ut veterinären fler gr men har du flera hästar så nej.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
904
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
659
Senast: YlvaG
·
Hästvård Då har vi dessvärre åkt på den stora blodmasken i stallet.. Jag har tidigare delat stallet med en annan inackorderad. Förra året gjorde...
Svar
19
· Visningar
809
Senast: Lucifer
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 395
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar