Vaccinations frågor!!!

TinyWiny

Trådstartare
Om en hund som är sex månader gammal bara fått en vaccination, måste man då vaccinera om första sprutan med?

Om hunden har fått andra sprutan är det då farligt att vaccinera den igen nu?

Orsaken till frågorna är att jag tagit en omplaceringshund sex månader gammal, enligt förra ägaren har han fått spruta nr. 2 men den finns inte med i vaccinationskortet för att de "glömde" vaccinationskortet:confused:

Jag har bett dem skicka kvittot på vet.besöket hon svarade då att de nog inte fick något kvitto:confused: så jag gissar att de inte har vaccinerat honom, det har förekommit så mycket lögner från deras håll som har uppdagats (bland annat när jag fick tag i upfödaren) så jag gissar att detta också är lögn:crazy:

Sv: Vaccinations frågor!!!

Hmm, knivig sits. Ring veterinären och fråga borde ju vara ett bra sätt att få veta. Annars om du vet vilken klinik de vaccinerade (?) på kan du ju ringa dit och fråga, vad jag vet måste alla företag spara kvitton - bokföring, så det finns ju en rimlig chans att de vet :)

Han fick nobivac parvo live vet.

Tar tillbaka detta:crazy: kollade datumet på vaccinationen och det är daterat den 26/7 -06:eek::confused::crazy: DÅ VAR HAN JU INTE ENS FÖDD:eek:

Jag har besiktningspappret på honom och enligt det så är han besiktigad och vaccinerad den 16/5 -07:o

Herregud är ens något rätt i den här soppan:crazy:

Jag får ringa den vet som gjorde besiktningen och fråga vad han fick då, och sen ringa min egen vet så att hon kan hjälpa mig...

Hmm, knivig sits. Ring veterinären och fråga borde ju vara ett bra sätt att få veta. Annars om du vet vilken klinik de vaccinerade (?) på kan du ju ringa dit och fråga, vad jag vet måste alla företag spara kvitton - bokföring, så det finns ju en rimlig chans att de vet :)

Har ingen aning, hämtade honom 30 mil härifrån och enligt gammla ägaren var veterinären "en gammal distriktare som inte höll på så mycket längre":crazy:

Han skall ha DHP nu o nästa vid ett år, du behöver inte bekymra dig mer om när parvon egentligen togs.
PL

kl
jag puttar upp med en fråga...

min ena tik fick sin första spruta när hon var 8 veckor (nobivac ppi vet) sen fick hon dhppi när hon var 12 veckor gammal.
den sista fick hon 070213, ska hon ha en spruta nu innan 080213 ?

den andra tiken har bara fått den första när hon var 8 veckor.

de är ur samma kull, men hur gör jag med henne :confused:
måste hon ha 2 sprutor?

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 666
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 979
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Känner att jag måste få lite input och råd i en svår situation vi är i just nu. Vi (jag och min man) har två hundar, en äldre som är 5...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
9 082
Senast: ako
·
Hundhälsa Jag behöver råd, och eftersom jag inte har någon annan att rådfråga, vänder jag tillbaka till min ungdoms forum ... Det här blinr långt...
Svar
6
· Visningar
2 273

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka