Vaccination

P

plommomgurkan

Har ett litet problem...köpte ett föl i november å uppfödaren vaccinerade då henne mot influensa & stelkramp den 26/11. Så idag skulle vara sista dagen. Men på ridsports hemsida står det att influensan kan ta 21 dgr till 92 dgr efter första sprutan....gäller det stelkramp med lr måste jag vaccinera om...ska nämligen opereras imorgon så jag hinner liksom inte nu...försökte få ut dem innan jul men omöjligt...någon som vet???

Sv: Vaccination

Enl vår vet som precis vaccinerat fölen, så skulle nästa vaccination vara efter 6 veckor, så vi kör på det !
Hej från Hambo

jag har pratat med vet. stelkrampen kan vänta upp till 8 veckor så jag är räddad....

Kolla med försäkringsbolaget om de godkänner den intervallen eftersom de inte betalar ersättning om hästen inte är rätt grundad för stelkramp !?

Mvh Mia

hej. tack för tipset ska ringa dem idag. :)

Liknande trådar

Hästvård Jag blir snurrig av det här med grundvaccin, Min häst fick första sprutan Proteq flute 19/12 sedan Equip FT vet 17/1 (detta ska vara...
Svar
2
· Visningar
875
Senast: MalanMjöl
·
Hästvård Idiotfråga gällande vaccination. Eftersom det är lördag vill jag inte ringa distriktarna och fråga utan det blir buke. Min häst...
Svar
2
· Visningar
768
Senast: Bluefish
·
Hästvård Missat att vaccinera mot influensa inom 365 dagar på nya ponnyn. Den skulle vaccinerats senast i torsdags den 4 okt men nu kommer vet...
Svar
2
· Visningar
1 115
Senast: Kallebus
·
Hästvård Jag har en god vän som köpt ett föl nere i skåne som det var meningen att hon skulle få hem till helgen. Han är nu ganska exakt 7...
Svar
6
· Visningar
1 088
Senast: Ljulius
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Headset
  • Burkmat

Hund, Katt, Andra Djur