Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
linney skrev:Ringde tävlingsansvarig och kollade. Hon påstod att "7dagars regeln" endast gällde vid omvaccinering. Alltså om man gör om vaccineringen så måste det ha gått 7 dagar efter andra sprutan. Aja.. nu får jag tävla iaf. Det var ju bra
trazel skrev:Det är synd att inte alla klubbar följer TR.
TR I Mom 173 Medicinsk kontroll och skydd av hästar
Vaccinationsbestämmelser
"... Senaste vaccination får inte vara gjord senare än 7 dagar före ankomst till tävlingen".
Han_naH skrev:Det var ju precis det jag menade, du lyckades dock formulera det lite bättre än snurriga mig .
Har också alltid trott att det varit pga av risken för överansträngning och liknande. Knappast pga. smittorisken, den torde ju egntligen vara obefintlig eller väldigt stor då de tydligen ska vacc. 4 ggr/år för att de ska hålla, som jag skrev tidigare.
Det är väl därför hästar som tävlas internationellt nu ska vacc. 2ggr/år ist för bara 1 ggr. Och det är väl också därför man tagit bort vacc. inom travet? Just för att det inte hjälper?!
Rumpnissen skrev:Anledningen till att man tagit bort det från travet är pga av risken att de helt enkelt dör. För dem är det större risk att de far illa av själva vaccinationen än att få det faktiska viruset.
I alla fall är det var de travmänniskor jag känner säger.
emelit skrev:Menar de alltså att det skulle vara skillnad på övriga hästar och varmblodiga travare i deras sätt att reagera mot vaccin? Eller är det jag som är bakom flötet?