Vaccination

eldione

Trådstartare
Vi har aldrig vaccinerat våra katter förr (mycket vi gjort som jag upptäckt är fel men jag försöker återupprätta detta) Men tänkte nu passa på när de ska kastreras, hur många gånger måste man vaccinera för grundvaccination? Hur många gånger om året sedan? Vad kostar det ca?

Tyvärr har jag inte pengar själv för att betala sånt här, men jag nämde det i förbifarten när jag väckte mamma tidigt imorse :devil:

Sv: Vaccination

Hur de skall grundvaccineras beror på hur gamla de är. Är de äldre än 6 månader gamla behöver de bara en spruta med levande vaccin. Sedan är det revaccinering en gång per år, eller en gång vartannat år, det beror på vem man frågar. Men prata med din veterinär så får du reda på hur det skall vara.

Hanen (8 år) som jag tog över är aldrig vaccinerad, han fick sin spruta förra fredagen när vi skrapade tandsten. Sen är det en spruta om året, i alla fall hos min vet.
Det är tydligen bara när de är småglin som de behöver flera sprutor, man kanske inte kan ge hela mängden på en gång i deras små kroppar eller nåt.... jag vet inte faktiskt.

Men ring till din veterinär och fråga, där får man ju ett exakt svar. Passa på o nämn detta när du beställer kastreringstid, att de ska vaccineras på en gång, så säger de totalpriset i luren.

När räknas de som småglin :p ? Honan vi ska kastrera nu är 9 år, ska sedan kastrera hennes båda söner och ska vaccinera dom då. Räknas de som småglin när de är ett år eller är de vuxna?
hm, just det priset glömde jag fråga imorse... får prata om det på söndag när vi ska greja i stallet :devil:

Senast ändrad:

småglin räknar jag bebisarna när de ska lämna mamman sin....
1 år räknar jag som ungkatt, men de är ju mer vuxna än de är bebisar i alla fall;)

Liknande trådar

Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
594
Senast: Jeps
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
896
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 316
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
629
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hage
  • Hagstolpar