vaccination stelkramp. vet du hur jag ska göra?

Gullan86

Trådstartare
hejsan.
jo det är så att hästen är 5år gammal nu i vår och förra våren fick den sin andra stelkramps spruta blir det väl och nu ska jag köpa den då och på besiktingen fick den en ny stelkramps spruta. men jag antar att denna var tidigare än den förra året.
och då behöver väl jag inte fixa hela grund på stelkrampen?. eftersom man bara ger det var 3:e år men hur blir det då? ska jag ge sprutan om 2år på den dagen han fick den på förra året eller om 2år på den dagen han fick den när han besiktigades? eller t.o.m 3år eller vad utgår man ifrån?
snälla hjälp=(.

:banana:

Sv: vaccination stelkramp. vet du hur jag ska göra?

Jag är ingen expert, men har för mig att du räknar tre år fram från den sista sprutan.

okej hoppas du har rätt då=) kan kanske fråga veterinären.

Hej! Klart att du kan fråga veterinären. Det är ju deras jobb att veta det.

hu rofta ska sprutan ges?+
jisses kollade tottens papper å de var 02 han blev full vacc med stelkramp....
han fick spik tramp förra året de måste ju ha givit honom då?

Liknande trådar

Övr. Hund I helgen hade vi besök av vänner med barn och det var jobbigt för vår hund. Barnen är 2år och 4år och tyckte att hunden var väldigt...
2
Svar
28
· Visningar
4 308
Senast: Åsa A
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 960
Senast: Fiorano
·
L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 629
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hej! Har ett dilemma med min ena häst. Hon är extremt stickrädd, får fullständig panik och blir farlig både för sig själv och för alla...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 909
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka