Vaccination mot hästinfluensa, hur lång tid innan?

Idas

Trådstartare
Min ponny ska vaccineras mot hästinfluensan senast den 8/2, men jag åker utomlands och är borta från den 29 januari till den 9/2. Hur lång tid innan sista datumet kan man vaccinera hästen? Är det nån fara om han skulle bli vaccinerad runt den 20 januari eller har det gått tillräckligt lång tid sen senaste vaccinationen då?

Sv: Vaccination mot hästinfluensa, hur lång tid innan?

Det går alldeles utmärkt att vaccinera då. Du kan vaccinera var 6e månad för att ha ett bättre skydd.

Sv: Vaccination mot hästinfluensa, hur lång tid innan?

Tack, då var det som jag misstänkte! :)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 519
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Hej! Tänkte kolla om andra har samma erfarenhet vid efter behandling med kortison till hund. Lite bakgrundsinfo: Hunden är idag 7,5...
Svar
2
· Visningar
490
Senast: The Beast
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
2
Svar
20
· Visningar
2 185
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund När jag kom hem från jobbet nu ikväll kom ett sms om att ett paket jag beställt med fryst färskfoder (24x500g) kommer att leveraras...
Svar
3
· Visningar
644
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025
  • Olja till häst ?