Vacc mot botulism - kostnad

cactuspower

Trådstartare
Ev. ska jag börja ge min häst hösilage, för mig är det då en självklarhet att hon ska vaccineras mot botulism. Om jag har förstått rätt så är grundvaccineringen på 3 ggr med ca 4 veckors intervaller mellan varje spruta. Och re-vaccinergen kommer sedan vara en gång årligen, har jag förstått rätt då?

Det jag egentligen undrar är hur mycket en grundvaccinering kostar?

Sv: Vacc mot botulism - kostnad

Jag har precis grundvaccinerat min häst (3 gånger med 4 veckors mellanrum). Kostade 450 kronor gången!

Tack för ditt svar :bow: Har ju ingen veterinär som finns sådär jättenära här men finns ju ett par i distriktet. Tänkte passa på och köra första vaccinationen i samband med att vet kommer ut och ska kolla på en utav lektionshästarna , så blir det inte lika dyrt med tanke på resan.

Men får man fråga vilken vet du haft ute? Kan ju tänkas att jag vet vem det är eftersom att det är inom samma distrikt :D

PM:a om du vill inte vill skriva ut här.

Den vet som kommer ut till oss har intialerna C.H och hon kommer från Örebro. Om det nu säger dig nånting.

Jag gav 167 + moms men då är inte resan inräknad. Resan kan du säkert slippa om du åker till vet istället, har ni ingen klinik i närheten, det brukar funka bra att bara svänga förbi och få sin vaccination. I övrigt är det rätt med antal och tid däremellan.

Jag har haft U. S***nder ute! C.H tror jag inte jag har träffat någon gång.

Okej då vet jag.

Men äsch nu när jag börjar tänka efter undrar jag om det inte är bättre att verkligen försöka få tag på ett vettigt vanligt hö i stället för silage, för hästen kommer ju inte vara grundvaccinerad mot botulism förens april-maj och då är det förhoppningsvis inte så många månader kvar tills bete :crazy: .

Däremot vill jag vaccinera mot botulismen sen i alla fall, så man har det också i fall man vill ge hösilage sen med, men då är det ju bättre och samköra denna med vanliga vaccinationen så det är väll kanske smidigare och vänta till dess..

Liknande trådar

Hemmet I veckan har vi (läs: jag) börjat prata om sommarhus hemma och sambon sa: "Visst, plead your case" så det tänkte jag göra nu, om det nu...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 774
Senast: FannyN
·
Foder & Strö Gör alla det? Hur stor är risken att ge hösilage om man inte vacc? Jag har en häst sedan många år som jag "så klart" vaccinerat mot...
9 10 11
Svar
213
· Visningar
10 476
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
23 005
Senast: LenaH
·
Katthälsa Jag är inne på att skaffa katt igen (efter 7 kattlösa år) och vill gärna ta en katt (eller två egentligen) från katthem/djurhem. Nu är...
Svar
3
· Visningar
1 072

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka