Va ge ni för foder till era 06or eller yngre?

M

missmuppsan

Jag undrar va ni ger era unghästar för foder, då ja själv är osäker på om min får tillträckligt..

har en valack på 2år, som just nu går på 2 Liter havre om dagen + betfor och mineraler på kvällen, får även ca: 1L hacklusern om dagen, dock äter han inte de lika glatt om de andra. *skrattar*

Tror ni ja ska öka fodergrivan eller räcker detta?

så här ser killen ut i kroppen...
I922746W718H539V20080308T095944Z

Han är ju något tunn över revbenen som ni ser.
kan ju tillägga att han nyligen kommit till mig..

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Va ge ni för foder till era 06or eller yngre?

Du glömde vad han äter för hö? HAr du analys på höt?

I ren mängd så har min 07 ätit ca11kg hö, 1kg lussernpellets, mineraler. Nu har jag tagit bort lussernet pga vissa omständigheter men hon får lite betfor för att blanda i medicin i. Tilläggas bör att hon har varit skadad och inte fått äta kraftfoder, därav ingen havre eller dylikt.

Mina födda -06(sto) och -07(hingst), går på lösdrift, äter fri tillgång på bra analyserat hösilage med stuterivärden, dom äter dessutom 4kg Krafft Groov125. Båda är fina i hull, utan att vara feta eller bukiga. Dom går i grupp om 5st (ston) och 12 st (åringar), Hingstarna leker ganska brutalt med varandra och har race och kamplekar, stona är lite lugnare.

Mina födda -06(sto) och -07(hingst), går på lösdrift, äter fri tillgång på bra analyserat hösilage med stuterivärden, dom äter dessutom 4kg Krafft Groov125. Båda är fina i hull, utan att vara feta eller bukiga. Dom går i grupp om 5st (ston) och 12 st (åringar), Hingstarna leker ganska brutalt med varandra och har race och kamplekar, stona är lite lugnare.

4kg? va blir de i liter form ungefär?
funderar på att gå över till krafft groov 125 till min kille med så ja vet att han får i sig de han behöver..

Köp ett krafft mått när du köper fodret, måttet är 1kg av Krafft Groov, Grund, Sport (Färdigfoder).

Hippo Breed går väl att jämföra med Krafft Groov125? Har inte använt det själv men ska kolla upp det, har fått för mig att det är likvärdigt foder men billigare kilopris? Vet du?

Liknande trådar

Foder & Strö Hej även jag skulle vilja ha lite tips hur jag ska tänka vad gäller foder. Halvblod, fri tillgång på hösilage. TS 77% Råprotein 108 g...
Svar
17
· Visningar
1 239
Senast: Zamira
·
Foder & Strö Hej! Har läst spaltmeter här på forumet och sett att det finns mycket kunniga människor och bra tips! Känner mig ändå vilsen i denna...
Svar
9
· Visningar
2 708
Senast: axel
·
Foder & Strö Vet att det finna massa trådar ang detta men hittar inte direkt det jag söker. Har en vbl travare, val på 165cm som alltid varje vår...
2
Svar
21
· Visningar
3 036
Senast: arabia
·
Foder & Strö Jag är urkass på att räkna ut fodergivor utan bra foderprogram och sen gratisprogrammet på Hippocampus försvann så strular bara Freefarm...
Svar
0
· Visningar
1 076
Senast: Estivuz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur