UVI hos valp

pippilotta

Trådstartare
Är det någon här som har varit med om att en valp fått UVI?

Pratade med veterinären i dag eftersom Dino läcker kiss när han sover och dom sa att han kunde ha fått UVI men att jag skulle hålla lite koll på honom och lämna ett prov om det blev värre

Har fått reda på att även två av hans systrar också har UVI.

Sv: UVI hos valp

Jag har inga erfarenheter själv,men en kompis har haft UVI på sin GD ett antal ggr när den var liten.Hon fick pencillin till den bara.

UVI är inget ovanligt, och är lätt att behandla. Men om han läcker kiss vid sömn så låter det som att han haft UVI en längre period?

UVI är inget ovanligt, och är lätt att behandla. Men om han läcker kiss vid sömn så låter det som att han haft UVI en längre period?

Jag märkte för några dagar sedan att han läckte när han sov, så ja, han kan ha haft det en tid eftersom han kissar ofta.

Frågade flera stycken innan jag var hos veterinären och innan jag ställde frågan här, men ingen hade hört att valpar kunde få UVI.

Har börjat ge honom c-vitamin och får väl hoppas att det hjälper.

Liknande trådar

Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 637
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 110
Senast: Maniac123
·
Hundhälsa Jag flyttade tillbaka från Storbritannien till Sverige i Oktober i år, och tog då med mig mina två hundar: 1 okastrerad hane, border...
Svar
5
· Visningar
1 188
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
910
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka