Utvecklingstörning hos katt

P

Piavik

Min hona cindie fick 4 kattungar (75%skogis) hon lade dom ute o det tog ett tag innan vi hittade dom.
tre var normala en var pytteliten i storlek som en normal nyfödd. Med jätteögon.
nu har tiden gått o den lilla "Mini" har vuxit o är en normal katt i alla avseenden -förutom storleken idag som en 6 veckors normalstor kattunge, henne syskon är 13 v o har flyttat o dom var typ 3 gånger så stora. gonen är klotrunda o jättestora. hon ligger inte efter för övrigt i utvecklingen utan leker äter o är katt så att säga.

Någon som varit med om liknande .Det är ej inavel.

Sv: Utvecklingstörning hos katt

kan fixa vad beror det på?
Mamman har haft ungar tidigare o alltid friska kraftiga barn!

HPIM1079.jpg

en dålig bild kan fixa fram fler senare i kväll :) hon är jättecharmig men något måste ju vara fel

kan fixa vad beror det på?
Mamman har haft ungar tidigare o alltid friska kraftiga barn!

Jag vet inte vad det beror på, antar att det är som på människor "det bara blir så", är väl nån defekt gen som pluppar upp.

Vad jag har förstått så lider inte katterna av själva litenheten men kan få problem med hjärta och andra organ så dom blir sällan särskilt gamla.

Vilken sötnos!
Det är ju vanligt att någon unge i kullen är mindre än de andra, men inte så där "extremt" kanske.

okey ögonen är ju enorma o hon är liten o tanig men äter som en häst allt utom kattmat helst!
Men hon får stanna här o leva ett gott kattliv så länge hon mår bra för det är inte lätt att omplacera en sådan katt då man inte kan garantera något ang hälsan. :( Hon är jättego!Fick inga bra bilder då hon blundar för blixten så det är svårt att visa fram hur hon ser ut i framförallt ansiktet.

HPIM1539.jpg

jo små kan dom vara men hon har mkt starka avvikelser som sina enorma ögon när vi hittade ungarna tog hennes ögon upp 90 %av huvudet.

ååå såå söt, det är vid såna här tillfällen man verkligen saknar katt.. om det inte vore för mina föräldrar så skulle jag fråga om när man kan komma å hämta:angel: Katt får jag skaffa när jag flyttar hemifrån;)

Verkligen ursöt katt!!:love: :love:

På den sista bilden så tycker jag att ögonen starkt påminner om hur en människa kan se ut som har downs syndrom, vet ej om djur också kan få det.

Liknande trådar

C
Katthälsa Hej! Vi har problem med bråkande katter. Vi bor i hus och dom får gå ut och in som dom vill. Poppi - Kastrerad hane 4 år. Har...
Svar
2
· Visningar
4 032
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundarna parade sig-vad gör vi?
  • Kattbilder #10
  • Avlivning älskade katt