Uttråkad?

F

Fannyyy

Hej! Jag har en unghäst på 4 år (i maj).
Hon verkar vara uttråkad och vill ha något att pyssla med. Jag kan ju inte ge henne hö hela tiden och vad finns det som kan hålla henne sysselsatt?
Jag vill inte att hon ska ha tråkigt och kanske bli krubbitare?!!:confused:

Sv: Uttråkad?

hur mycket är hon ute?

häng in grenar i boxen som hon kan tugga på och knuffa runt..

Om du inte kan ge henne fri tillgång på hö så ge halm oxå. Grenar är bra. Mycket utevistelse.

När jag var på Gtb Horse show såg jag ett slags nät fyllt med hö som hästen hade på marken. En gammal fjording stod och pysslade med det i flera timmar inne på mässan. Den fick jaga runt efter det och kämpa för att få ut höet. Det var ett vanligt nät fullt med hö, som en runt fotboll. Det kanske kan vara något...

Liknande trådar

Foder & Strö Hej alla kloka! Finns gammalt hö på skullen (vi flyttade hit i maj, vet ej hur gammalt) Det luktar ingenting. Är något dammigt. Funderar...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 602
Senast: SiZo
·
Foder & Strö Hej! Vi har precis tagit hö och det är första året vi gör så. Har lite svårt att veta vad mina två varmblodshästar ska ha för extra...
Svar
4
· Visningar
332
Senast: Raderad medlem 148240
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
635
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka