uttråkad, hjälp!

S

Sellan

någon som har tips på skrittövningar?

tror att jag provat på det mesta nu..
öppna/sluta/förvänd sluta, kan göra det "vart somhelst" i ridhuset (dvs. inte längs väggen)

halter, rygga, "styra" ryggningen

skänkelvikning/sidepass

serpentiner, mini 8volter

framdelsvändningar och så håller jag på att lära henne bakdelsvändningar...

Idetorka!!!

Sv: uttråkad, hjälp!

Kolla upp bruksridning där det går ut på att kunna öppna/stänga grindar från ryggen, gå över diverse broar (lägg ut en kraftig plywoodskiva), rygga längs staket och i vinklar, osv osv. Lite omväxling till dressyrandet också...! :) Du kan ju passa på att miljöträna med att gå över presenningar och annat skojsigt. Har man alltid nytta av.

Skritta ett ben i taget.

Tex. Stå still - flytta fram höger framben - stanna i det läget - fram med vänster framben - backa hö. fram - osv. Men bara ett ben i taget!

Bra för lyhördhet och koordination.

varför jag bara skrittar just nu är att hon har en skada i benet som hon lyckades sparka sigsjälv på, och än så länge ska hon b ara skrittas...

Elionor: försöker träna lite "western" med henne, men hon är livrädd! vågar inte hålla på med alltför skrämmande saker om det finns risk att hon hoppar runt/kastar sig då hon kan sträcka till sig i benet,.. :(

men så småningom när benet blir bättre ska det börja tränas skrämsling! (hon är en sådan som tvärvänder och sticker iväg en bit)

använd skolaorna ännumer kanke? om du inte redan gör det.. ex. gör volt i förvänd sluta, håll kvar samma sluta men gå över i andra volten så det blir valig sluta på volten(så det blir som en åtta)...öppna på volten-byt till sluta-till förvänd lek med skolorna.. ;)

shit.. hur gör du volt i förvänd sluta? altså ben/tygel/vikthjälper?

börja med att bara vända genom ett hörn i förvänd.. sen fortsätter du bara volten runt :angel: haha jag fattar inte själv---vet bara att man KAn göra det :rolf: jo men vi lyckas juh iblan.. :angel:

oki :)

ja ibland blir man ju förvånad.. jag höll på med öppna ocj ville leda ut henne på spåret å vips hade man en förvänd sluta ! blev lite paff och pållen tågade på (tror att hon tycker att det är det roligaste just nu)

va skoj!!! :)
--tänk på att slutan inte blir förvänd idet syftet att pållen tar i på annat sätt/blir svårare förresn du gör den på böjt spår, ex genom hörnet.. :)
Hoppas det fortsätter gå bra för dig!!! :)

Liknande trådar

Hästhantering Efter att ha bott i USA i 9 månader har jag lärt mig mångabegrepp på engelska! Jag tänkte dela med mig av dem då jag önskar att jag hade...
Svar
0
· Visningar
4 331
Dressyr Nyfiken Dressyrtjej med nattfunderingar här var det ja...:angel: Är bara lite nyfiken, vilken utbildningsnivå skulle ni säga att detta...
Svar
15
· Visningar
3 769
Ridning Efter 25 års riduppehåll så gav jag mig tillbaka upp på hästryggen och av en ren slump så blev det en ridtravare som jag återupptog min...
Svar
12
· Visningar
1 979
Senast: kryddelydd
·
Kropp & Själ Nu är detta ett blandat problem men i grund och botten ligger det hos mig psykiskt. Vill helst ha bra positiva eller iaf realistiska...
Svar
14
· Visningar
1 813
Senast: MattiZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka