Uttagning till Riksmästerskap i Dressyr (:

S

Summergirl

Jag ska tävla den 30 September på min ridskola :d:banana:. Dt är uttagning till riksmästerskap i dressyr. Och jag behöver lite tips o sådant x) Snappar åt mej allt jag kan få ^^ Har tävlat i dressyryttartest ca 3 ggr förrut med den hästen jag ska ha ! Men jag har lite funderingar :smirk:
* Vi börjar med att sitta upp 4st ryttare i ridhuset, sedan har vi 15min uppvärmining . Men min häst är vääääldigt spänd o harig !! Hur ska jag få han att slappna av ordentligt på 15min ?:confused: Ge mig braiga tiiiips <3 ^^
* Dt är supersvår konkurrents mellan mig o 3st andra (från min specialgrupp:devil:) som är ungefär på min nivå . SÅ JAG MSÅTE MAXA MINA POÄNG ! Ge mig tips hur jag kan maxa poäng som typ helhetsintryck o sådant ^^

Sen vill jag ha hur mkt tips o tricks som helst om allt annat som sits, sitta PERFEKT x) (Jag sitter lite i stolsits PYTTELIIIIITE, men dt ser domarn, hur ska jag få bort dt ? :S ex ? )Själva pogrammet, uppvärmningen, klädsel, o massa annat som ni kna hitta på :rofl:

Äre några mer som ska tävla i uttagningen, elr redan har blivit uttagna ? :banana:

TACK I FÖRHAND <3 :p

Sv: Uttagning till Riksmästerskap i Dressyr (:

Men oj va kul dt va me så många roliga svar x_x

Det var ju så mga frågor på en gång :D

Ang spänd häst så är det ju väldigt svårt att göra ngt åt det på 15 min. Det bästa är nog att på de få minuterna kontrollera om han lyssnar på dina hjälper, att gas och broms verkar fungera. Rid så mjukt och kontrollerat du kan. Så mkt mer än så tror jag är svårt att hinna med på den korta stunden.

Nu vet jag inte riktigt vad som ingår i bedömningen på en sådan tävling men viktigt är ju att rida så noggranna vägar du kan samt att försöka sitta så prydligt som möjligt. Att ändra ngt på sitsen tar ju sin tid så jag tycker att inte att du ska bekymmra dig om din stolsits (vilket äv beror på sadel). Försök slappna av så mkt som möjligt så att du inte sitter och kniper med knäna. Sen är det bara att köra på som vanligt.

Programmet kan jag inte ge ngt tips om då jag inte har en aning om vilket det är som ni ska rida. Klädsel är ju också beroende av vad som är bestämt.

Danke schöön <3 ^^

När du ska få hästen att slappna av är nog att få den att känna sig bra tex stryck den lätt på halsen och som saigon sa rid mjukt och lätt.
Din stolsits tycker jag att du ska räta dig i ryggen och trampa ner hälarna och titta upp. men det kan ta tid att ändra sin sits!
Le, le lite för dig själv om det går ganska bra(asså inte e helt katastrofalt om du fattar)
Lycka Till!!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka