Utställningspoäng="klass" föl????

lakrits

Trådstartare
Hur delas klasserna upp i jämförelse med poäng på utställningar???

EX. hur många poäng ska ett föl ha för att vara ett klass 1 föl osv..?

Visade min hingst på en klubbutställning i söndags(igår) och han fick 38 p...om det varit på en större utställning vad hade han varit för "klass" då?

De som dömde är båda halvblodsuppfödare varav den ena väldigt erkänd och varit så i många år,,,

Nu är ju mitt föl en korsning men de tyckte att halvblodet slagit igenom väldigt mycket.

Det vore kul att veta.....jag ska visa honom fler gånger under hans uppväxt efter den bra kritik han fick..

IM000220.jpg
IM000227.jpg

IM000221.jpg

Sv: Utställningspoäng="klass" föl????

Enligt 50-poängs skala är han ett klass 1 föl, han fick väl också en blå rosett.

Var det efter 50 eller 60 poängsskala din visades??

För om det var den vanliga 60 poängskalan som man brukar visa föl efter så är klass I 45 p och där över,
klass II 42-44, klass III 40-41 och klass IV 39 p och där under.

Inte en aning.......står ingenstans men ska kolla upp det...
Visste inte att det fanns olika...

Bedömdes galoppen eller inte? om inte så var det 50 p skalan som de bedömde efter.

Galoppen bedömdes inte och nu ser jag på pappret att det var 5 bedömningsgrupper så jag antar att det var 50 då???

Du fick väl en blå rosett, vilket betyder klass 1

ser nu att det står på utställningsmeddelandet att blå/gul var guld 40-50p och blå silver 35-39 p...

Då löste jag det själv...nästan :D

Men han klassades alltså som klass 1 föl då???

Vi blev bäst i våran grupp bland korsningarna,,,enda fölet :D

Fick du visa galoppen? Gjorde han det blir det 60 poäng skala, ingen galopp blir det 50 poäng skala!

Guld 50-40 poäng (blågul rosett)
Silver 39-35 poäng (blå rosett)
Brons 34-30 poäng (gul rosett)

Klass I är de om de får 38 poäng eller mer.

Detta enligt 50 poängsskalan förstås.

Liknande trådar

Dressyr hej! nu är det såhär att i närheten av oss är det en tävling om drygt 5 veckor, samt en två v efter det. föra att sedan vara paus på en...
Svar
14
· Visningar
3 371
Senast: shia
·
Skola & Jobb Hej alla, tänkte att ni har kloka huvuden att slå ihop. Jag går på en av världens bästa skolor inom mitt kreativa fält och håller på att...
2
Svar
22
· Visningar
4 042
Senast: monster1
·
M
Avel Har fått ett erbjudande som är väldigt lockande. Ett hbl sto som behöver nytt hem, allt är perfekt: fd. dressyrhäst med placeringar...
Svar
0
· Visningar
944
Senast: Majsa
·
Avel I flera trådar har frågan att använda klass II-III-individer i avel (oavsett hingstar eller ston) kommit upp. På ridhästsidan finns ett...
Svar
14
· Visningar
1 286

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit
  • Vi som letar häst II
  • Födda -21
Tillbaka