Utställningsfrågor

Sv: Utställningsfrågor

Men jag undrar, han blir 10 månader den 15/11, är det bättre att vänta då? För han kommer ju vara gammal i sin klass (11) eftersom han tävlar med katter på 6 månader.
Kan han få sämmre poäng för att han är gammal i den klassen?

Snarare tvärtom, det brukar vara en fördel att katten är äldre än konkurrenterna, då har den ju förhoppningsvis kommit lite längre i sin utveckling.

Sv: Utställningsfrågor

Men måsta han vara chippmärkt om han är under 10 månader?

Jag han är en exotic :love:

Jag hade tänkt ställa ut den 20/10 men den har blivit avbokad :(

Så kansle den 10/11.

Men jag undrar, han blir 10 månader den 15/11, är det bättre att vänta då? För han kommer ju vara gammal i sin klass (11) eftersom han tävlar med katter på 6 månader.
Kan han få sämmre poäng för att han är gammal i den klassen?

Dom måste inte vara chipmärkta om dom är under 10 månader, men efter 10 månader måste dom det och det ska göras minst 15 dagar innan utställningen. Är det ett klubbmästerskap måste dom inte heller vara chipmärkta, oavsett ålder.

Det är en fördel att han är äldst i klassen, då är han ju förhoppningsvis mer utvecklad än dom andra.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 222
Senast: Praefatio
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 370
Senast: Enya
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 428
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 803
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Skällande hundar
  • Freestyle och htm