Utställningsfrågor

ponnyrider

Trådstartare
Hej!

Jag ska ställa ut min ponny för första gången i helgen (min första gång) och jag har lite funderingar om ridningen och utrustning osv.

1. Man får väl ha pelham på ponny? för i proppen så står det "Träns, vanligt bett med enkel tygel alternativt pelham eller kandar med två tyglar används." Det står ju ingenting om att ponnyer inte får ha pelham?

2. Får man ha freejmps eller måste man ha vanliga i metall?

Ställa ut för mig är utställning, då får ingen häst ha bett med hävstång. Då visas hästen för hand i ett enkelt träns med ert vanligt enkelt bett.

Vad för gren ska du tävla i?

Ställa ut för mig är utställning, då får ingen häst ha bett med hävstång. Då visas hästen för hand i ett enkelt träns med ert vanligt enkelt bett.

Vad för gren ska du tävla i?
Alltså jag ska rida en utställningsklass där man rider ett program och visar upp ponnyn, sen ska min syster visa honom för hand ;)

Hej!

Jag ska ställa ut min ponny för första gången i helgen (min första gång) och jag har lite funderingar om ridningen och utrustning osv.

1. Man får väl ha pelham på ponny? för i proppen så står det "Träns, vanligt bett med enkel tygel alternativt pelham eller kandar med två tyglar används." Det står ju ingenting om att ponnyer inte får ha pelham?

Fattar jag fel, eller står det inte ganska tydligt att man får ha pelham, men då måste man ha två tyglar?

Hej!

1. Ja så länge du har två tyglar och inte delta.

2. Ja.

Fattar jag fel, eller står det inte ganska tydligt att man får ha pelham, men då måste man ha två tyglar?
Jo det gör det ju, men undrade lite mer om det verkligen också var för ponny för att vara säker. Var osäker då det är överallt på allt annat att man inte får ha det för ponny, men Engelska ridklasser är ju annorlunda :p

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
1 026
Senast: tessan.g
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 677
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 852
Senast: Hermelin
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 106
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar