Utställnings-/premierings- och treårstestsammanfattning 2005

dimmansstuteri

Trådstartare
Nu har jag kunnat läsa i olika trådar (Gnägg och Avel), att det gått mycket bra för flera "Bukefalister" i utställningsringar, på sommarpremieringar och på treårstester runt om i landet! Grattis alla till alla fina framgångar! Fler lär det väl bli innan augusti är över :)

Berätta nu hur det gått för er i samband med att ni visat häst på ovan nämnda evenemang! :) Är nyfliken på evenemang, plats, ras/ålder/härstamning på ponnyn/hästen, givetvis poäng, samt annat som är skoj att veta!

Själv har jag mitt "roliga" kvar, skall visa ett treårssto (New forest, egen uppfödning e.Eloge-LL Möllegårdens Marco Polo) på treårstest den 4 september, samt på treårspremiering den 5 september. Till samma evenemang är även ett annat treårssto som jag är uppfödare till anmäld. Fölchampionat blir det på Bollerup den 27 augusti för vårt enda föl för i år, NF-hingstföl e.Miclas Activ u.Miss Ellie - ue.Burma Wilton. Mini-shetlandshingsten skall visas på Bjärsjölagård den 20 augusti.

Största framgången i utställningsringen i år har varit när min uppfödning (såld) Dimmans Elaine, NF sto f-99 e.Fredriksbergs Dalí RNF 12-S u.Miss Ellie RNF 1560 utsågs till Bästa sto och Reserv Best in Show på utställningen för tävlingsponnyer i samband med New forest-mästerskapen i Vetlanda den 30/7. Elaine tilldelades 99889=43p. :d

För övrigt har helt enkelt inte haft tid att visa några hästar i sommar, och inför New forest-utställningen i Björbäck i juni var jag själv skadad... :crazy:

Hlsn Helena

Sv: Utställnings-/premierings- och treårstestsammanfattning 2005

Grattis till uppfödningen! 43 poäng är inte helt fel!
Jag fick bägge mina föl guldbelönade som jag visade efter min egna hingst! Det är dubbel glädje!

Liknande trådar

Avel Dags att titta framåt mot 2005! Vad har ni för "avelsplaner" det kommande året? Vad väntar ni för föl, vilka hingstar kommer ni att...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
9 357
Senast: HannaPP
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar