Utställning

Rurik

Trådstartare
Ja det kanske får räcka så som rubrik

Dottern fastande för rasen lapskvallhund efter rastips härifrån och vi hittade en trevlig uppfödare från grannlandet Finland och i Maj -16 så fick hon hämta hem sin valp som hon har med nu på naturbruksgymnasiet.
I och med närheten till Finland för oss och vi pratar finska, så valde vi att behålla valpen i den finska kennelklubben. Den unga herrhunden har pass och alla sorters vaccin för att kunna vistas i Sverige, bara matte som har svensk nationalitet...
En utställning har han hunnit vara med på i Finland och nu anmälde vi honom till en inofficiell utställning i vårt närområde..
Frid och fröjd i arselhöjd så att säga tills jag öppnade mailkorgen och hittad det mail
(Saxat från mailet )
Hej.
Svenskägd hund ska vara registrerad i Svenska Hunddata.
Nu återfann jag er hund i finska hunddatabasen och godkänner detta
denna gång då det är en valp det gäller.
I annan klubb kan ni nekas att deltaga. Ville bara meddela det.

Både jag och dottern vart lite ställda över detta mail, nu får ju hunden delta på utställningen, men vad gäller egentligen?

17. Krav på härstamning och registrering Rätt att delta i utställning har
a) hund född i Sverige, som vid anmälningstidens utgång har tilldelats registreringsnummer i SKKs register och där godkänd FCI-standard för rasen föreligger eller där rasen beviljats dispens för deltagande. För deltagande i inofficiell valpklass är det tillräckligt att valpen finns under registrering

b) hund född utanför Sverige och som vid anmälningstidens utgång har tilldelats registreringsnummer i SKKs eller erkänd utländsk kennelklubbs register och där godkänd FCI-standard för rasen föreligger eller där rasen beviljats dispens för deltagande. Svenskägd hund ska vid anmälningstidens utgång vara registrerad i SKK. För deltagande i inofficiell valpklass är det tillräckligt att valpen finns under registrering

http://www.skk.se/Global/Dokument/U...tstallnings-och-championatregler-2017-T35.pdf

Ja det kanske får räcka så som rubrik

Dottern fastande för rasen lapskvallhund efter rastips härifrån och vi hittade en trevlig uppfödare från grannlandet Finland och i Maj -16 så fick hon hämta hem sin valp som hon har med nu på naturbruksgymnasiet.
I och med närheten till Finland för oss och vi pratar finska, så valde vi att behålla valpen i den finska kennelklubben. Den unga herrhunden har pass och alla sorters vaccin för att kunna vistas i Sverige, bara matte som har svensk nationalitet...
En utställning har han hunnit vara med på i Finland och nu anmälde vi honom till en inofficiell utställning i vårt närområde..
Frid och fröjd i arselhöjd så att säga tills jag öppnade mailkorgen och hittad det mail
(Saxat från mailet )
Hej.
Svenskägd hund ska vara registrerad i Svenska Hunddata.
Nu återfann jag er hund i finska hunddatabasen och godkänner detta
denna gång då det är en valp det gäller.
I annan klubb kan ni nekas att deltaga. Ville bara meddela det.

Både jag och dottern vart lite ställda över detta mail, nu får ju hunden delta på utställningen, men vad gäller egentligen?

Men varför inte bara regga hunden i Sverige? Han kommer ju fortsatt vara reggad i Finland så ser inte problemet.

Men varför inte bara regga hunden i Sverige? Han kommer ju fortsatt vara reggad i Finland så ser inte problemet.

Ja absolut är det de minsta bekymret att omregga hunden, bara pur ren lathet från min sida, eller så får jag deportera dotter och hund till Finland , sedan hade faktiskt inte jag den blekaste aning om att det skulle bli bekymmer vid utställningar och vart förvånad över mailet..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka