Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag undrar om det går att ställa ut min katt som jag inte har fastställt rasen på? Eller går inte det?
Min katt är dock väldigt " ädel " och ingen vägkorsning :P
Tacksam för svar snart!
Hur vet du att det inte är en "vägkorsning" om du inte har stamtavla på den? En raskatt har som sagt stamtavla, andra katter är huskatter. De är inte stöpta i en form, direkt. Snarare är det så att huskatter finns i precis alla modeller.Som MissFideli säger går det utmärkt att ställa ut en huskatt.
![]()
Tillägg: den måste vara vaccinerad, id-märkt och om den är vuxen även kastrerad.
För att ställas ut som raskatt måste en katt ha godkänd stamtavla (och vara registrerad!). Alla oreggade katter, oavsett hur de ser ut eller vad man "vet" om deras ursprung, är huskatter.
Parentes: I de flesta förbund är det bara uppfödaren som kan registrera (och i alla situationer måste uppfödaren ha alla papper iordning), tyvärr är det många som blir "pålurade" en huskatt med orden "den är en äkta NN, får ni för er att ni vill ställa ut kan ni regga den sen". Så funkar det inte, och människor som ljuger om den biten kanske man inte ska lita på gällande resten heller...
Inget förbund som registrerar raskatter (det är dessa som också anordnar utställningar) tillåter avel på huskatter. Så ja, ska du ställa ut måste du kastrera din huskatt.
F*n också! Jag vill avla på henne när jag vet rasen..hon har ju ett underbart temperament..
för hon ser inte ut som någon " hittekatt " menar jag ^^
Jag vet inte :PHur ska du få reda på vad det är för ras menar du?
Hur ser en hittekatt ut menar du? Jag har haft en hittekatt som såg ut exakt som en Russian Blue...
Jag är jättenyfiken, kan man få se bild?
Är hon inte registrerad och har stamtavla är det ändå ingen raskattavel. Man kan inte avla på alla katter som har bra temperament. Efterfrågan på huskatter är redan långt mindre än tillgången.F*n också! Jag vill avla på henne när jag vet rasen..hon har ju ett underbart temperament..